Lista zadań Strona 279

Strona 279
Ćwiczenie 12. Wyjaśnij zapisaną wyżej zasadę porównywania dwóch ułamków o jednakowych licznikach. Ćwiczenie 13. Podpunkt a) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 13. Podpunkt b) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 13. Podpunkt c) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 13. Podpunkt d) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 13. Podpunkt e) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 13. Podpunkt f) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 13. Podpunkt g) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 13. Podpunkt h) Porównaj ułamki: i . Ćwiczenie 14. Podpunkt a) Uporządkuj podane ułamki w kolejności rosnącej: . Ćwiczenie 14. Podpunkt b) Uporządkuj podane ułamki w kolejności rosnącej: . Ćwiczenie 15. Podpunkt a) Jaką cyfrę można wstawić w miejsce, aby powstała prawdziwa nierówność? Podaj wszystkie możliwości. Ćwiczenie 15. Podpunkt b) Jaką cyfrę można wstawić w miejsce, aby powstała prawdziwa nierówność? Podaj wszystkie możliwości. Ćwiczenie 15. Podpunkt c) Jaką cyfrę można wstawić w miejsce, aby powstała prawdziwa nierówność? Podaj wszystkie możliwości. Ćwiczenie 15. Podpunkt d) Jaką cyfrę można wstawić w miejsce, aby powstała prawdziwa nierówność? Podaj wszystkie możliwości. Ćwiczenie 16. Mama kupiła arbuza. Podzieliła go na 8 równych części. Kasia dostała 3 z tych części, a Michał 4. Jaką część arbuza dostało każde dziecko? Które dziecko dostało więcej arbuza? Ćwiczenie 17. Dwie grupy turystów wybrały się na wycieczkę tą samą trasą. Do chwili postoju pierwsza grupa przeszła trasy, a druga grupa trasy. Która grupa pokonała większą część trasy w tym czasie? Ćwiczenie 18. W koszyku owoców to jabłka, a to gruszki. Których owoców jest więcej? Ćwiczenie 19. Podpunkt a) Na rysunku przedstawiono, jaką część mieszanki orzechów stanowią orzechy ziemne, laskowe i włoskie. Czy w mieszance jest więcej orzechów ziemnych czy włoskich? Ćwiczenie 19. Podpunkt b) Na rysunku przedstawiono, jaką część mieszanki orzechów stanowią orzechy ziemne, laskowe i włoskie. Czy w mieszance jest więcej orzechów ziemnych czy laskowych?