Lista zadań Strona 35

Strona 35
Zadanie Wprowadzające 1 Podpunkt a) Asia i Zosia napisały pewne liczby dwucyfrowe. Niestety, kleksy zasłoniły fragmenty liczb i nie można było ich odczytać. Czy napisane liczby mogły być takie same? Zadanie Wprowadzające 1 Podpunkt b) Asia i Zosia napisały pewne liczby dwucyfrowe. Niestety, kleksy zasłoniły fragmenty liczb i nie można było ich odczytać. Jaką największą liczbę mogła zapisać Asia? Zadanie Wprowadzające 1 Podpunkt c) Asia i Zosia napisały pewne liczby dwucyfrowe. Niestety, kleksy zasłoniły fragmenty liczb i nie można było ich odczytać. Jaką największą liczbę mogła zapisać Zosia? Zadanie Wprowadzające 1 Podpunkt d) Asia i Zosia napisały pewne liczby dwucyfrowe. Niestety, kleksy zasłoniły fragmenty liczb i nie można było ich odczytać. Jakie liczby mogły zapisać dziewczynki, jeśli wiadomo, że liczba Asi była mniejsza od liczby Zosi? Zadanie Wprowadzające 2 Podpunkt a) Filip i Igor grali w grę LOTER. Gra polega na losowaniu trzech z dziecięciu kul oznaczonych cyframi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 lub 9. Następnie gracz umieszcza każdą wylosowaną kulę w jednym z trzech miejsc i powstaje liczba. Każdy gracz tworzy jedną liczbę, a wygrywa ten, który utworzy większą. Jeśli liczby są równe, gra kończy się remisem. Filip utworzył liczbę 569. Następnie Igor wylądował kule 127. Czy ma jeszcze szansę wygrać? Zadanie Wprowadzające 2 Podpunkt b) Filip i Igor grali w grę LOTER. Gra polega na losowaniu trzech z dziecięciu kul oznaczonych cyframi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 lub 9. Następnie gracz umieszcza każdą wylosowaną kulę w jednym z trzech miejsc i powstaje liczba. Każdy gracz tworzy jedną liczbę, a wygrywa ten, który utworzy większą. Jeśli liczby są równe, gra kończy się remisem. Filip wylosował kule 451, a Igor 498. Jakie liczby mogli utworzyć, jeśli grę wygrał Filip? A jakie, jeśli wygrał Igor? Zadanie Wprowadzające 2 Podpunkt c) Filip i Igor grali w grę LOTER. Gra polega na losowaniu trzech z dziecięciu kul oznaczonych cyframi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 lub 9. Następnie gracz umieszcza każdą wylosowaną kulę w jednym z trzech miejsc i powstaje liczba. Każdy gracz tworzy jedną liczbę, a wygrywa ten, który utworzy większą. Jeśli liczby są równe, gra kończy się remisem. Filip i Igor wylosowali takie same kule. Czy to oznacza, że gra zakończyła się remisem? Zadanie Wprowadzające 2 Podpunkt d) Filip i Igor grali w grę LOTER. Gra polega na losowaniu trzech z dziecięciu kul oznaczonych cyframi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 lub 9. Następnie gracz umieszcza każdą wylosowaną kulę w jednym z trzech miejsc i powstaje liczba. Każdy gracz tworzy jedną liczbę, a wygrywa ten, który utworzy większą. Jeśli liczby są równe, gra kończy się remisem. Czy w tej grze można otrzymać liczbę 222? Zadanie Wprowadzające 2 Podpunkt e) Filip i Igor grali w grę LOTER. Gra polega na losowaniu trzech z dziecięciu kul oznaczonych cyframi: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 lub 9. Następnie gracz umieszcza każdą wylosowaną kulę w jednym z trzech miejsc i powstaje liczba. Każdy gracz tworzy jedną liczbę, a wygrywa ten, który utworzy większą. Jeśli liczby są równe, gra kończy się remisem. Jaką największą liczbę można utworzyć w tej grze? A jaką najmniejszą?