5 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka z plusem 5. Zeszyt ćwiczeń podstawowych
- Matematyka 5. Podręcznik cz. 1
- Matematyka wokół nas 5
- Matematyka wokół nas 5
- Matematyka wokół nas 5.1
- Matematyka wokół nas 5.2
- Matematyka z plusem 5. Liczby naturalne i ułamki zwykłe. Wersja A
- Matematyka z kluczem 5
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja A
- Matematyka z plusem 5
- Matematyka z plusem 5. Ułamki dziesiętne i liczby całkowite. Wersja A
- Matematyka z plusem 5. Arytmetyka. Wersja B
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja B
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
- Matematyka 5
- Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka z kluczem 5
Lista zadań Strona 109
Strona 109
- Strona 5
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 11
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 108
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 126
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie 10.
Maciek szukał kształtu trójkątów wśród wielkich drukowanych liter. Znalazł takie trójkąty, jak pokazano na rysunku. Odczytaj z niego długości odpowiednich odcinków i oblicz pola zamalowanych trójkątów. Czy potrafisz podać inne litery, w których można odnaleźć trzy lub dwa boki trójkąta?
Zadanie 11.
Jak zmieni się pole trójkąta ABC o podstawie długości 10 cm i wysokości 8 cm, jeżeli wysokość zwiększymy o 4 cm, a podstawę zmniejszymy 5 razy?
Zadanie 12. Podpunkt a)
Trójkąt prostokątny ma boki o długościach: 6 cm, 8 cm i 10 cm. Skonstruuj ten trójkąt.
Zadanie 12. Podpunkt b)
Trójkąt prostokątny ma boki o długościach: 6 cm, 8 cm i 10 cm. Oblicz jego pole.
Zadanie 12. Podpunkt c)
Trójkąt prostokątny ma boki o długościach: 6 cm, 8 cm i 10 cm. Oblicz wysokość opuszczoną na najdłuższy bok tego trójkąta.
Zadanie 13.
Podstawy trapezu mają długości 13 dm i 8 dm, natomiast wysokość trapezu stanowi sumy długości tych podstaw. Ile wynosi pole trapezu? A. 31,5 dm2; B. 63 dm2; C. 45 dm2; D. 94,5 dm2
Zadanie 14. Podpunkt a)
Suma długości podstaw trapezu wynosi 2 dm i jest o 13 cm większa od jej wysokości. Oblicz pole tego trapezu. Odpowiedź podaj w centymetrach kwadratowych.
Zadanie 14. Podpunkt b)
Suma długości podstaw trapezu wynosi 2 dm i jest o 13 cm większa od jej wysokości. Oblicz pole tego trapezu. Odpowiedź podaj w decymetrach kwadratowych.
Zadanie 15.
Górna podstawa trapezu ma 12 cm. Wysokość trapezu stanowi 10% tej długości. Natomiast długość dolnej podstawy to 50% długości górnej. Oblicz pole trapezu.
Zadanie 16.
Pewien trapez po narysowaniu w nim trzycentymetrowej wysokości został podzielony na kwadrat i trójkąt prostokątny równoramienny. „To z pewnością jest trapez prostokątny” – pomyślała Asia i szybko wykonała rysunek pomocniczy. Czy Asia dobrze określiła kształt figury? Narysuj trapez, o jakim jest mowa w zadaniu, i oblicz jego pole.