5 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka z plusem 5. Zeszyt ćwiczeń podstawowych
- Matematyka 5. Podręcznik cz. 1
- Matematyka wokół nas 5
- Matematyka wokół nas 5
- Matematyka wokół nas 5.1
- Matematyka wokół nas 5.2
- Matematyka z plusem 5. Liczby naturalne i ułamki zwykłe. Wersja A
- Matematyka z kluczem 5
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja A
- Matematyka z plusem 5
- Matematyka z plusem 5. Ułamki dziesiętne i liczby całkowite. Wersja A
- Matematyka z plusem 5. Arytmetyka. Wersja B
- Matematyka z plusem 5. Geometria. Wersja B
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5
- Matematyka 5. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
- Matematyka 5
- Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 2
- Matematyka z kluczem 5
Lista zadań Strona 58
Strona 58
- Strona 5
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 11
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 126
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie 1.
Narysuj trapez, którego ramiona i górna podstawa mają tę samą długość, a kąt przy podstawie ma 90°. Jaka figura powstała?
Zadanie 2.
Narysuj równoległobok, którego jeden z kątów ma 90°. Co to za czworokąt? Podaj jego własności.
Zadanie 3.
Jaki czworokąt otrzymasz, jeżeli narysujesz romb, którego jeden z kątów będzie miał 90°? Wypisz własności dowolnego rombu i otrzymanego czworokąta. Podkreśl te, które są wspólne dla obydwu czworokątów.
Zadanie 4.
Wykonaj diagram podobny do tego ze s. 57, w którym znajdą się następujące nazwy wielokątów: trapezy, trapezy prostokątne, trapezy równoramienne, prostokąty.
Zadanie 5.
W którym czworokącie przekątne zawsze przecinają się pod kątem prostym?A. W równoległoboku.B. W prostokącie.C. W trapezie równoramiennym.D. W rombie.
Zadanie 6.
W którym czworokącie przeciwległe kąty nie są takiej samej miary?A. W prostokącie niebędącym kwadratem.B.W równoległoboku niebędącym rombem.C. W trapezie prostokątnym niebędącym prostokątem.D. W rombie niebędącym kwadratem.
Zadanie 7. Podpunkt a)
Jaki czworokąt otrzymasz, jeśli narysujesz trapez, który ma dwie pary boków równoległych i dodatkowo: nie jest on trapezem prostokątnym, a jego podstawy są równej długości.
Zadanie 7. Podpunkt b)
Jaki czworokąt otrzymasz, jeśli narysujesz trapez, który ma dwie pary boków równoległych i dodatkowo: nie jest on trapezem prostokątnym, a wszystkie jego boki są równej długości.
Zadanie 7. Podpunkt c)
Jaki czworokąt otrzymasz, jeśli narysujesz trapez, który ma dwie pary boków równoległych i dodatkowo: jest także trapezem prostokątnym, a sąsiednie boki są równej długości.
Ćwiczenie 3. Podpunkt a)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy prostokąt jest kwadratem.
Ćwiczenie 3. Podpunkt b)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy kwadrat jest rombem.
Ćwiczenie 3. Podpunkt c)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy romb jest prostokątem.
Ćwiczenie 3. Podpunkt d)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy romb jest kwadratem.
Ćwiczenie 3. Podpunkt e)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy równoległobok jest trapezem.
Ćwiczenie 3. Podpunkt f)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy prostokąt jest trapezem.
Ćwiczenie 3. Podpunkt h)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy kwadrat jest trapezem.
Ćwiczenie 3. Podpunkt i)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy równoległobok jest trapezem równoramiennym.
Ćwiczenie 3. Podpunkt j)
Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy kwadrat jest trapezem prostokątnym