Deprecated: usort(): Returning bool from comparison function is deprecated, return an integer less than, equal to, or greater than zero in /home/pbcwnrby/domains/odpowiedzi.pl/public_html/wp-content/themes/Zadania/include/ksiazka_function.php on line 139
Zadanie 1. Narysuj trapez, którego ramiona i górna podstawa mają tę samą długość, a kąt przy podstawie ma 90°. Jaka figura powstała? Zadanie 2. Narysuj równoległobok, którego jeden z kątów ma 90°. Co to za czworokąt? Podaj jego własności. Zadanie 3. Jaki czworokąt otrzymasz, jeżeli narysujesz romb, którego jeden z kątów będzie miał 90°? Wypisz własności dowolnego rombu i otrzymanego czworokąta. Podkreśl te, które są wspólne dla obydwu czworokątów. Zadanie 4. Wykonaj diagram podobny do tego ze s. 57, w którym znajdą się następujące nazwy wielokątów: trapezy, trapezy prostokątne, trapezy równoramienne, prostokąty. Zadanie 5. W którym czworokącie przekątne zawsze przecinają się pod kątem prostym?A. W równoległoboku.B. W prostokącie.C. W trapezie równoramiennym.D. W rombie. Zadanie 6. W którym czworokącie przeciwległe kąty nie są takiej samej miary?A. W prostokącie niebędącym kwadratem.B.W równoległoboku niebędącym rombem.C. W trapezie prostokątnym niebędącym prostokątem.D. W rombie niebędącym kwadratem. Zadanie 7. Podpunkt a) Jaki czworokąt otrzymasz, jeśli narysujesz trapez, który ma dwie pary boków równoległych i dodatkowo: nie jest on trapezem prostokątnym, a jego podstawy są równej długości. Zadanie 7. Podpunkt b) Jaki czworokąt otrzymasz, jeśli narysujesz trapez, który ma dwie pary boków równoległych i dodatkowo: nie jest on trapezem prostokątnym, a wszystkie jego boki są równej długości. Zadanie 7. Podpunkt c) Jaki czworokąt otrzymasz, jeśli narysujesz trapez, który ma dwie pary boków równoległych i dodatkowo: jest także trapezem prostokątnym, a sąsiednie boki są równej długości. Ćwiczenie 3. Podpunkt a) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy prostokąt jest kwadratem. Ćwiczenie 3. Podpunkt b) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy kwadrat jest rombem. Ćwiczenie 3. Podpunkt c) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy romb jest prostokątem. Ćwiczenie 3. Podpunkt d) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy romb jest kwadratem. Ćwiczenie 3. Podpunkt e) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy równoległobok jest trapezem. Ćwiczenie 3. Podpunkt f) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy prostokąt jest trapezem. Ćwiczenie 3. Podpunkt h) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy kwadrat jest trapezem. Ćwiczenie 3. Podpunkt i) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy równoległobok jest trapezem równoramiennym. Ćwiczenie 3. Podpunkt j) Oceń prawdziwość podanych zdań. Zapisz w zeszycie literę P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F, jeśli jest fałszywe. Każdy kwadrat jest trapezem prostokątnym