Lista zadań Strona 328

Strona 328
1 Wypisz elementy symboliczne pojawiające się w filmie.   2 Wynotuj elementy średniowiecznego świata wyobrażeń, które zauważysz w działaniach, sposobie myślenia lub słowach bohaterów.   3 Zapisz imiona postaci reprezentujących nieśredniowieczny, współczesny sposób myślenia.   4 Zanotuj poglądy artystów (kuglarzy i malarza) na temat wykonywanej pracy.   5 Zapisz krótko pytania, które stawia rycerz w czasie spowiedzi w kościele.   6 Nazwij emocje, jakie wywołuje w obserwatorach pochód biczowników.   7 Zauważ przejawy miłości między bohaterami filmu oraz wypowiadane na jej temat poglądy.   8 Odnotuj aluzje biblijne zawarte w filmie.   9 Określ nastrój ostatniej sceny filmu.   10 Streść w formie konspektu rozwój dwóch podstawowych wątków.   11 Wymień elementy służące przedstawieniu realiów epoki, w której rozgrywa się akcja. Jakie są najważniejsze cechy średniowiecza na podstawie filmowego przedstawienia tej epoki?  12 Przedstaw różne oblicza miłości ukazane w filmie.   13 Opisz postać Śmierci.   14 Rozszyfruj znaczenie wynotowanych przez siebie symboli. Możesz skorzystać ze słownika symboli.   15 Wyjaśnij symboliczny sens gry w szachy ze Śmiercią.   16 Jak artyści średniowieczni rozumieją swoje zadania? Odpowiedz, uwzględniając wypowiedzi kuglarzy i malarza oraz odwołując się do swojej wiedzy o epoce.   17 Określ, jakiej wiedzy poszukuje rycerz.   18 Czego boją się filmowi bohaterowie? Opisz ich lęki.   19 Kim jest według Ciebie czarownica? Dlaczego w filmowym świecie jest ona uznana za zbrodniarkę i skazana na śmierć na stosie?  20 Rozstrzygnij, czy film pokazuje ponadczasowe oblicza miłości. Uzasadnij swoje zdanie.   21 Czy w filmie występuje Bóg i strefa sacrum? Odpowiedź uzasadnij.   22 Zinterpretuj sens ostatniej sceny filmu.   23 Jakie czynniki zewnętrzne najsilniej skłaniają człowieka do poszukiwań metafizycznego uzasadnienia dla ludzkiego życia? W odpowiedzi odwołaj się do filmu.   24 Materializm czy idealizm? Która z postaw lepiej odpowiada na wyzwania ludzkiego losu? Uzasadnij swój wybór.   25 Na podstawie znajomości średniowiecznej kultury i utworów literackich epoki uzasadnij stwierdzenie, że Siódma pieczęć Ingmara Bergmana jest filmem o uniwersalnych ludzkich pragnieniach i lękach.   26 Zinterpretuj wymowę filmu Bergmana w kontekście cytowanego w nim fragmentu Apokalipsy świętego Jana.