Lista zadań Strona 58

Strona 58
1 Określ, kto się wypowiada w tym fragmencie Pieśni nad Pieśniami.  2 Do kogo zwracają się Oblubieniec i Oblubienica w wykrzyknieniach zawartych w pierwszych pięciu wersach fragmentu?   3 Wymień porównania, jakimi posługują się Oblubieniec i Oblubienica w swoich opisach. Zanalizuj ich strukturę – kto, co, do czego jest porównywane?   4 Porównaj budowę wykrzyknień, w których występują słowa jak, jakże oraz porównań. Czym różnią się te konstrukcje językowe?   5 W których częściach tekstu kochankowie wyrażają uczucia bezpośrednio, a w których pośrednio (za pomocą obrazów przyrody)?   6 Zinterpretuj sens porównań występujących w tekście.   7 Wyjaśnij alegoryczne znaczenie dwu obrazów domu: z wersów 6-8 oraz 17-18.   8 Podaj znaczenie symboli: narcyz, lilia, ciernie, jabłoń, gazela.   9 Miłość erotyczna czy duchowa? Jaki rodzaj uczucia wyrażają rozmówcy?   10 Czy miłość wyrażana przez bohaterów Pieśni nad Pieśniami warta jest przeżycia? Czy to miłość prawdziwa? Uzasadnij swoje zdanie.   11 Co sprawia, że fascynacja przeradza się w prawdziwą miłość? Jakie cechy określają trwałe uczucie? W odpowiedzi odwołaj się do Pieśni nad Pieśniami.   12 Miłość przedstawiona w Pieśni nad Pieśniami to obraz prawdziwego czy wyidealizowanego uczucia? Postaw tezę i ją uzasadnij, odwołując się do wybranych fragmentów pieśni, również tych, które nie znalazły się w podręczniku.   13 Porównaj język (w tym użyte środki stylistyczne) oraz wymowę Pieśni nad Pieśniami i Hymnu o miłości Pawła z Tarsu. Sformułuj koncepcję porównywania utworów. Wnioski zapisz w dowolnej formie.