II liceum
Język polski
Oblicza epok 2.1
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 187
Strona 187
- Strona 5
- Strona 9
- Strona 14
- Strona 17
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 30
- Strona 33
- Strona 38
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 50
- Strona 53
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 60
- Strona 65
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 90
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 105
- Strona 109
- Strona 113
- Strona 117
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 144
- Strona 150
- Strona 155
- Strona 159
- Strona 164
- Strona 170
- Strona 174
- Strona 178
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 193
- Strona 197
- Strona 200
- Strona 202
- Strona 203
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 208
- Strona 210
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 222
- Strona 224
- Strona 227
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 236
- Strona 239
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 258
- Strona 259
- Strona 264
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 274
- Strona 279
- Strona 283
- Strona 288
- Strona 292
- Strona 295
- Strona 298
- Strona 299
- Strona 302
- Strona 303
- Strona 309
- Strona 311
- Strona 312
- Strona 314
- Strona 315
- Strona 316
- Strona 319
1
Zacytuj, jak wyglada Wasilewski niesiony do kibitka przez żołnierza. Określ funkcję tego fragmentu w tekście.
2
Jak na cierpienie Wasilewskiego reagują świadkowie?
3
Pracując w grupach, zanalizujcie alegoryczną opowieść o rozbiorach Polski z Widzenia księdza Piotra Ustalcie a) kim są postacie pojawiające się w opowieści. by jaką rolę w wizji księdza odgrywa Polska. Spróbujcie wyjaśnić mesjanistyczny sens widzenia bohatera.
4
Na podstawie sceny V przedstaw księdza Piotra jako cichego bohatera romantycznego.
5
Jakie środki językowe służą kreowaniu profetycznej wizji w cytowanym fragmencie Dziadów? Wskaz ich przykłady.
6
Jak sądzisz, dlaczego przyszły zbawca narodu został ukryty pod symbolem czterdzieści i cztery?
7
Wyraz rozpaczy, nadziei czy głębokiej wiary w Bożą sprawiedliwość? Jak postrzegasz mesjanizm księdza Piotra?
8
W czym idea mesjanistyczna mogła pomoc Polakom zniewolonym przez zaborców?
9
Porównaj postawy dwóch bohaterów romantycznych-Konrada i księdza Piotra. Którą z nich uważasz za właściwszą w porozbiorowej sytuacji Polski? Uzasadnij swoje zdanie.
10
Czy zbiorowe cierpienie ma sens? Odpowiedź uzasadnij.
11
Motyw cierpienia w literaturze romantyzmu -przygotuj notatkę syntetyzującą na ten temat Odnieś się do poznanych utworów z epoki.
12
Kiedy ofiara dla innych jest potrzebna, a kiedy konieczna? Rozważ problem na podstawie III części Dziadów oraz innego wybranego przez siebie utworu.