II liceum
Język polski
Oblicza epok 2.2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 135
Strona 135
- Strona 14
- Strona 19
- Strona 22
- Strona 27
- Strona 33
- Strona 37
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 48
- Strona 50
- Strona 53
- Strona 57
- Strona 60
- Strona 64
- Strona 67
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 81
- Strona 83
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 91
- Strona 95
- Strona 99
- Strona 101
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 119
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 125
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 140
- Strona 144
- Strona 146
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 168
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 176
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 183
- Strona 186
- Strona 187
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 192
- Strona 195
- Strona 198
- Strona 199
- Strona 202
- Strona 203
- Strona 208
- Strona 214
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 222
- Strona 227
- Strona 229
- Strona 231
- Strona 236
- Strona 237
- Strona 240
- Strona 244
- Strona 246
- Strona 248
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 258
- Strona 260
- Strona 266
- Strona 270
- Strona 271
- Strona 274
- Strona 277
- Strona 279
- Strona 282
- Strona 283
- Strona 284
- Strona 287
- Strona 288
- Strona 291
- Strona 292
- Strona 294
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 301
- Strona 303
- Strona 304
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 313
- Strona 317
- Strona 321
- Strona 325
- Strona 329
- Strona 331
- Strona 332
- Strona 334
- Strona 336
1
W akapitach 1-3. znajdź odwołania do Biblii historii starożytnej Grecji. Określ ich funkcje i znaczenie.
2
W akapitach 4. i 5. wskaz cechy romantycznego przerywania miłości.
3
Omów obrazowanie zastosowane w akapicie 6. Jaki efekt udało się dzięki niemu uzyskać?
4
W jaki sposób Orzeszkowa gloryfikuje śmierć Tarlowskiego?
7
Czym przejawia się, Twoim zdaniem, heroizm Traugutta, a czym-Jagmina? Odpowiedź uzasadnij.
8
Czy Anielka i Jagmin wyznali sobie miłość? Jak sądzisz, dlaczego podczas ich pożegnania nie padło ani jedno słowo o wzajemnych uczuciach?
9
Oceń decyzję Jagmina, by walczyć o rannych po przegranej bitwie.
10
Jak rozumiesz zestawienie słów Vac victisi Gloria victis z ostatniego akapitu? Kto te słowa wypowiada? Jakie sensy symboliczne wynikają z przeciwieństwa między ich znaczeniami?
11
Kiedy klęska może być uznana za chwalebną? Spróbuj znaleźć w historii lub swoim życiu przykłady niepowodzeń, o których też można powiedzieć Gloria victis.
12
Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że historycy piszą zwycięzcy? Uzasadnij swoje zdanie.
13
Śmierć bohatera romantycznego i pozytywistyczne go-rozważ na przykładzie Kordiana (patrz: lekcja 56. w pierwszej części podręcznika dla klasy 2) i Gloria victis, Jak umierają lub mają umrzeć bohaterowie? Co po nich pozostanie? Jakie konwencje gatunkowe i literackie zastosowali twórcy do uwznioślenia tych śmierci.