II liceum
Język polski
Oblicza epok 2.2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 192
Strona 192
- Strona 14
- Strona 19
- Strona 22
- Strona 27
- Strona 33
- Strona 37
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 48
- Strona 50
- Strona 53
- Strona 57
- Strona 60
- Strona 64
- Strona 67
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 81
- Strona 83
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 91
- Strona 95
- Strona 99
- Strona 101
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 119
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 125
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 135
- Strona 140
- Strona 144
- Strona 146
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 168
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 176
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 183
- Strona 186
- Strona 187
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 195
- Strona 198
- Strona 199
- Strona 202
- Strona 203
- Strona 208
- Strona 214
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 222
- Strona 227
- Strona 229
- Strona 231
- Strona 236
- Strona 237
- Strona 240
- Strona 244
- Strona 246
- Strona 248
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 258
- Strona 260
- Strona 266
- Strona 270
- Strona 271
- Strona 274
- Strona 277
- Strona 279
- Strona 282
- Strona 283
- Strona 284
- Strona 287
- Strona 288
- Strona 291
- Strona 292
- Strona 294
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 301
- Strona 303
- Strona 304
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 313
- Strona 317
- Strona 321
- Strona 325
- Strona 329
- Strona 331
- Strona 332
- Strona 334
- Strona 336
1
Wskaz w utworze personifikacje i inne określenia świadczące o intymnym stosunku osoby mówiące.
2
Czym postawa osoby mówiącej różni się od podejścia tych, którzy o Polskę tylko pytają?
3
Znajdź w utworze anaforę. Wyjaśnij funkcje tak częstego jej użycia przez Ciechowskiego.
4
Rozpoznaj aluzje literacką w wersach 25-26. Czemu służy?
5
Wskaż w utworze elementy turpistyczne. Co wynika z ich zestawienia z postawa patriotyczną?
6
Grzegorz Ciechowski nie zastosował w swoim tekście żadnych znaków interpunkcyjnych. Co zyskał dzięki temu zabiegowi?
7
Spróbuj dopisać brakujące wielkie litery oraz zastosuj właściwą interpunkcje. Porównaj oba teksty i sformułuj wnioski.
8
Jak rozumiesz sens nawiązań do estetyki karnawa lizacji w przedstawieniu Polski z okresu schyłko wego PRL-u?
9
Od antyku funkcjonuje w literaturze topos ojczyzny jako matki. Romantyzm polistopadowy wprowadził nowy motyw- ojczyzny jako kochanki (patrz Wiedzie wioj, s. 191), Co zyskał, a co stracił Ciechowski, odwołując się do motywu reinterpretującego tradycję?
10
Czy zgadzasz się z Ciechowskim, że miłość do ojczyzny jest bezwarunkowa? Odpowiedź uzasadnij.
11
Taka zmęczona / pijana wciąż (wersy 10.-11.)- czy diagnoza postawiona przez artystę jest nadal aktualna. Uzasadnij swoje zdanie.
12
Stwórzcie ranking piosenek z ostatnich kilkudziesięciu lat, które wyrażają postawy patriotyczne np Ja zespołu T.Love, Mury Jacka Kaczmarskiego. Pola Muñka Staszczyka, Polska Kultu, Wybacz mi. Polka Sztywny Pal Azil). Zwięźle uzasadnijcie pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Zaprojektujcie scenari klipu piosenki, którą uznacie za najwybitniejszą pod względem literackim i muzycznym.