1 Wskaz w utworze personifikacje i inne określenia świadczące o intymnym stosunku osoby mówiące. 2 Czym postawa osoby mówiącej różni się od podejścia tych, którzy o Polskę tylko pytają? 3 Znajdź w utworze anaforę. Wyjaśnij funkcje tak częstego jej użycia przez Ciechowskiego. 4 Rozpoznaj aluzje literacką w wersach 25-26. Czemu służy? 5 Wskaż w utworze elementy turpistyczne. Co wynika z ich zestawienia z postawa patriotyczną? 6 Grzegorz Ciechowski nie zastosował w swoim tekście żadnych znaków interpunkcyjnych. Co zyskał dzięki temu zabiegowi? 7 Spróbuj dopisać brakujące wielkie litery oraz zastosuj właściwą interpunkcje. Porównaj oba teksty i sformułuj wnioski. 8 Jak rozumiesz sens nawiązań do estetyki karnawa lizacji w przedstawieniu Polski z okresu schyłko wego PRL-u? 9 Od antyku funkcjonuje w literaturze topos ojczyzny jako matki. Romantyzm polistopadowy wprowadził nowy motyw- ojczyzny jako kochanki (patrz Wiedzie wioj, s. 191), Co zyskał, a co stracił Ciechowski, odwołując się do motywu reinterpretującego tradycję? 10 Czy zgadzasz się z Ciechowskim, że miłość do ojczyzny jest bezwarunkowa? Odpowiedź uzasadnij.  11 Taka zmęczona / pijana wciąż (wersy 10.-11.)- czy diagnoza postawiona przez artystę jest nadal aktualna. Uzasadnij swoje zdanie.  12 Stwórzcie ranking piosenek z ostatnich kilkudziesięciu lat, które wyrażają postawy patriotyczne np Ja zespołu T.Love, Mury Jacka Kaczmarskiego. Pola Muñka Staszczyka, Polska Kultu, Wybacz mi. Polka Sztywny Pal Azil). Zwięźle uzasadnijcie pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Zaprojektujcie scenari klipu piosenki, którą uznacie za najwybitniejszą pod względem literackim i muzycznym.