1 Przedstaw wygląd, postawy i przekonania kobiet spotkanych przez Krasińskiego. 2 Streść dyskusję autora z kobietą wspierającą rewolucjonistów. Przytocz argumenty obu stron 3 Jaki stosunek do rewolucji wyraża druga z kobiet? 4 Wskaz w tekście cechy reportażu i eseju. 5 Co bohaterki listu uznają za najważniejsze w życiu? Jak to wpływa na ich postępowanie i głoszone poglądy? 6 Wyjaśnij symbolikę wyglądu obu kobiet w kontekście prezentowanych przez nie postaw. 7 Określ stosunek Krasińskiego do spotkanych kobiet. Co w nich podziwia, a co krytykuje? Czego się obawia? 8 Jak sądzisz, dlaczego autor listu jest niechętny rewolucji? 9 Co zarzuca Krasiński rewolucjonistom wszystkich czasów i o co ich oskarża? Zinterpretuj historiozoficzną i etyczną wymowę akapitu 6. 10 Czy zgadzasz się z opinią Krasińskiego na temat kobiety popierającej rewolucję? Odpowiedź uzasadnij. 11 Czy osoba z biednej rodziny powinna zaakceptować swój status i oczekiwać równości w niebie", czy wręcz przeciwnie - musi walczyć o lepsze życie? Przedstaw swój stosunek do problemu nierówności społecznej. 12 W jaki sposób należy przeciwstawiać się społecznej krzywdzie i jak jej przeciwdziałać? Podyskutujcie na ten temat w klasie. 13 Rozważ słowa Zygmunta Krasińskiego: Wszystko im [rewolucjonistom] przyznaję: rozum, władzę, rozsądek. geniusz, wszystko prócz serca w łonie, a jeśli mają serce, jest to, mój przyjacielu, jedynie kawałek ciała". Czy zgadzasz się z tezą, że rewolucjoniści - zwolennicy gwałtownych zmian w świecie - nie potrafią kochać? W uzasadnieniu odwołaj się do dzieł literackich i filmowych.