II liceum
Język polski
Oblicza epok 2.2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 81
Strona 81
- Strona 14
- Strona 19
- Strona 22
- Strona 27
- Strona 33
- Strona 37
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 48
- Strona 50
- Strona 53
- Strona 57
- Strona 60
- Strona 64
- Strona 67
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 83
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 91
- Strona 95
- Strona 99
- Strona 101
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 119
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 123
- Strona 125
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 135
- Strona 140
- Strona 144
- Strona 146
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 168
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 176
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 183
- Strona 186
- Strona 187
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 192
- Strona 195
- Strona 198
- Strona 199
- Strona 202
- Strona 203
- Strona 208
- Strona 214
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 222
- Strona 227
- Strona 229
- Strona 231
- Strona 236
- Strona 237
- Strona 240
- Strona 244
- Strona 246
- Strona 248
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 258
- Strona 260
- Strona 266
- Strona 270
- Strona 271
- Strona 274
- Strona 277
- Strona 279
- Strona 282
- Strona 283
- Strona 284
- Strona 287
- Strona 288
- Strona 291
- Strona 292
- Strona 294
- Strona 296
- Strona 297
- Strona 301
- Strona 303
- Strona 304
- Strona 308
- Strona 309
- Strona 313
- Strona 317
- Strona 321
- Strona 325
- Strona 329
- Strona 331
- Strona 332
- Strona 334
- Strona 336
1
O czym jest mowa w wersach 1-83 Jaką funkcję pelni ten fragment utworu? W odpowiedzi odwołaj się do informacji z Kontekstu historycznego.
2
Objaśnij dosłowne i symboliczne znaczenie wersów 11-14
3
Wskaz w utworze anafory. Czemu one służą?
4
O co poeta apeluje do Browna? Dlaczego? Zanalizuj ciąg myślowy z wersów 9.-23.
5
Wskaż w tekście fragmenty, które świadczą o stosunku poety do Browna.
6
Czy postać Browna została przez Norwida uwznioślona? Uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do tekstu.
7
Jak sądzisz, co poeta cenił w bohaterze?
8
Czy zgadzasz się z przesłaniem wiersza? Odpowiedź uzasadnij.
10
Jak, Twoim zdaniem, należy walczyć o prawa człowieka - z bronią w ręku czy zgodnie z prawem? Dlaczego?
11
Czy artysta powinien pisać wprost o bieżących wydarzeniach politycznych? A może uważasz, że należy tworzyć sztukę apolityczną? Uzasadnij swoje zdanie.
12
Sądowe zabójstwo Johna Browna stało się jednym z punktów zapalnych prowadzących do wojny secesyjnej (patrz: Wiedzieć więcej). Czy jednostka może wpływać na bieg zdarzeń również w dzisiejszym świecie? Powołaj się na przykłady.
13
Samotnicy, buntownicy, straceńcy... Rola wybitnej jednostki w dziejach- omów temat na podstawie poznanych utworów Adama Mickiewicza. Juliusza Słowackiego i Cypriana Norwida.