III liceum
Język polski
Oblicza epok 3.1
- Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Przeszłość i dziś 3. Podręcznik cz. 1
- Oblicza epok 3.2
- Język polski 3. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
Lista zadań Strona 104
Strona 104
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 21
- Strona 26
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 52
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 89
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 109
- Strona 114
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 171
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 180
- Strona 184
- Strona 188
- Strona 190
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 201
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 212
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 235
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 261
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 281
- Strona 283
- Strona 286
- Strona 289
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 301
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 309
- Strona 314
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 323
2.
Weź pod uwagę wszystkie realistyczne sceny Wesela i scharakteryzuj postać Czepca.
4.
Przyjrzyj się bliżej wszystkim bohaterom Wesela pochodzącym z warstwy chłopskiej. Określ ich stosunek do:a) ludzi z miasta i inteligencji (akt I, sceny 1, 3, 7, 9, 25, 32; akt III, sceny: 13, 18–24),b) szlachty (akt I, sceny: 25, 31, 33; akt II, scena 4),c) Żydów (akt I, sceny: 25, 27, 28, 29).
Pytanie 1.
Prześledź repliki ze sceny 1 aktu 1. Dlaczego bohaterowie nie mogą się porozumieć?
Pytanie 3.
Jakie i czyje lęki wyłaniają się z rozmowy Dziada z Upiorem (akt II scena 15)?
Pytanie 5.
Jakie są, według Ciebie, motywy działania chłopów opisanych przez Wyspiańskiego – Czepca, Księdza, Jaśka? Odpowiedz na podstawie całego dramatu.
Pytanie 6.
Czy chłopi z Wesela dojrzeli do tego, by odegrać istotną rolę w społeczeństwie? Odpowiedź uzasadnij.
Pytanie 7.
Reżyserzy teatralni różnie przedstawiają mieszkańców wsi w swoich inscenizacjach Wesela – niekiedy dominuje tonacja poważna, niekiedy satyryczna. Jak Ty postrzegasz warstwę chłopską w dramacie?
Pytanie 8.
Czy w dzisiejszych czasach możliwe jest bezproblemowe porozumienie między mieszkańcami miasta i wsi? Przedstaw swoją opinię.
Zadanie 9.
„Niech na całym świecie wojna, / byle polska wieś zaciszna, / byle polska wieś spokojna”. Omów motyw wyidealizowanej wsi, odwołując się do wybranych tekstów literackich z różnych epok.