1. Na podstawie pierwszego fragmentu przedstaw wyobrażenia Pana Młodego na temat własnej żony. 4. Odwołaj się do całego dramatu i krótko scharakteryzuj pozostałych bohaterów należących do inteligencji. 6. Oceń, czy inteligenckie wyobrażenia bohaterów dramatu na temat chłopów są trafne, czy zafałszowane. Opinię uzasadnij. 11. Porównaj dwa obrazy weselne – z Pana Tadeusza Adama Mickiewicza i z dramatu Stanisława Wyspiańskiego. Sformułuj wnioski. 12. Wesele jako metafora polskiego społeczeństwa. Sporządź notatkę na ten temat. Pytanie 10. Pamięć przeszłości czy wyzwania przyszłości – co, Twoim zdaniem, kształtuje narodową tożsamość? W odpowiedzi odwołaj się do wybranych tekstów kultury. Pytanie 2. Na czym polega nieporozumienie między małżonkami w scenie 12 aktu I? Pytanie 3. Jakie wydarzenie historyczne przypominają Pan Młody i Gospodarz w cenie 30 aktu I? Jakie są ich obawy i nadzieje? Pytanie 5. Jak inteligencja ukazana w Weselu postrzega relację między sztuką a życiem? Weź pod uwagę wskazanych bohaterów i podane zagadnienia:a) rola poezji – Poeta, Pan Młody (akt I, sceny: 10, 23, 24, 36; akt III, sceny: 7, 8), Dziennikarz (akt II, scena 8), b) malarstwo a rzeczywistość – Poeta, Pan Młody, Gospodarz (akt I, sceny: 25, 36; akt III, sceny: 17, 18), c) postawa cyganerii artystycznej – Nos (akt II, scena 18; akt III, scena 2). Pytanie 7. Jakie są przyczyny braku porozumienia między inteligencją a chłopami z Wesela? Kto jest temu winien? Pytanie 8. Jakie warunki muszą zostać spełnione, by ludzie z odmiennych grup społecznych czy zawodowych mogli ze sobą współpracować? Pytanie 9. Czy również w dzisiejszych czasach inteligencja ma do odegrania rolę w życiu publicznym? Jeśli tak, to jaką?