III liceum
Język polski
Oblicza epok 3.1
- Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Przeszłość i dziś 3. Podręcznik cz. 1
- Oblicza epok 3.2
- Język polski 3. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 109
Strona 109
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 21
- Strona 26
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 52
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 89
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 104
- Strona 114
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 171
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 180
- Strona 184
- Strona 188
- Strona 190
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 201
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 212
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 235
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 261
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 281
- Strona 283
- Strona 286
- Strona 289
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 301
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 309
- Strona 314
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 323
1.
Na podstawie pierwszego fragmentu przedstaw wyobrażenia Pana Młodego na temat własnej żony.
4.
Odwołaj się do całego dramatu i krótko scharakteryzuj pozostałych bohaterów należących do inteligencji.
6.
Oceń, czy inteligenckie wyobrażenia bohaterów dramatu na temat chłopów są trafne, czy zafałszowane. Opinię uzasadnij.
11.
Porównaj dwa obrazy weselne – z Pana Tadeusza Adama Mickiewicza i z dramatu Stanisława Wyspiańskiego. Sformułuj wnioski.
12.
Wesele jako metafora polskiego społeczeństwa. Sporządź notatkę na ten temat.
Pytanie 10.
Pamięć przeszłości czy wyzwania przyszłości – co, Twoim zdaniem, kształtuje narodową tożsamość? W odpowiedzi odwołaj się do wybranych tekstów kultury.
Pytanie 2.
Na czym polega nieporozumienie między małżonkami w scenie 12 aktu I?
Pytanie 3.
Jakie wydarzenie historyczne przypominają Pan Młody i Gospodarz w cenie 30 aktu I? Jakie są ich obawy i nadzieje?
Pytanie 5.
Jak inteligencja ukazana w Weselu postrzega relację między sztuką a życiem? Weź pod uwagę wskazanych bohaterów i podane zagadnienia:a) rola poezji – Poeta, Pan Młody (akt I, sceny: 10, 23, 24, 36; akt III, sceny: 7, 8), Dziennikarz (akt II, scena 8), b) malarstwo a rzeczywistość – Poeta, Pan Młody, Gospodarz (akt I, sceny: 25, 36; akt III, sceny: 17, 18), c) postawa cyganerii artystycznej – Nos (akt II, scena 18; akt III, scena 2).
Pytanie 7.
Jakie są przyczyny braku porozumienia między inteligencją a chłopami z Wesela? Kto jest temu winien?
Pytanie 8.
Jakie warunki muszą zostać spełnione, by ludzie z odmiennych grup społecznych czy zawodowych mogli ze sobą współpracować?
Pytanie 9.
Czy również w dzisiejszych czasach inteligencja ma do odegrania rolę w życiu publicznym? Jeśli tak, to jaką?