III liceum
Język polski
Oblicza epok 3.1
- Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Przeszłość i dziś 3. Podręcznik cz. 1
- Oblicza epok 3.2
- Język polski 3. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
Lista zadań Strona 114
Strona 114
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 21
- Strona 26
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 52
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 89
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 104
- Strona 109
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 171
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 180
- Strona 184
- Strona 188
- Strona 190
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 201
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 212
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 235
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 261
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 281
- Strona 283
- Strona 286
- Strona 289
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 301
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 309
- Strona 314
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 323
2.
Odnieś się do całej rozmowy Dziennikarza ze Stańczykiem. Omów zawarte w niej refleksje na temat:a) solidarnego społeczeństwa,b) roli tradycji w kształtowaniu tożsamości zbiorowej,c) wpływu konserwatystów krakowskich na życie zbiorowości.
3.
Przeanalizuj pozostałe dialogi pozorne z aktu II dramatu. Ustal, czego dowiadują się o sobie Marysia, Poeta, Pan Młody, Dziad.
4.
Określ, jakie znaczenia i zbiorowe oczekiwania personifikuje postać Wernyhory.
6.
Zinterpretuj znaczenia rekwizytów z Wesela: chochoł, czapka z pawich piór, kosa postawiona na sztorc, złota podkowa, złoty róg. Weź pod uwagę kontekst, w którym te przedmioty pojawiają się w utworze.
Pytanie 1.
Jakie lęki i niepokoje Dziennikarza uosabia Stańczyk?
Pytanie 10.
Jak sobie wyobrażasz własne symboliczne alter ego? Która postać z literatury, kultury albo historii uosabia Twoje lęki i oczekiwania? Dlaczego?
Pytanie 11.
Które z symboli wykorzystanych przez Wyspiańskiego są ważne również dla współczesnych Polaków? Które już straciły na znaczeniu i ustąpiły miejsca nowym symbolom kolektywnym?
Pytanie 5.
Jak sądzisz, dlaczego Wernyhora jest jedyną postacią fantastyczną widzianą przez większą grupę realistycznych bohaterów? Dlaczego tylko on pozostawiła ślad swojej obecności (złoty róg, podkowa)?
Pytanie 7.
Jak oceniasz psychologiczną skuteczność rozmów bohaterów dramatu z ich symbolicznymi alter ego? Czy te rozmowy przyniosły komuś równowagę psychiczną? Zainspirowały do zmian w życiu? Odpowiedź uzasadnij.
Pytanie 8.
Jak rozumiesz symbolikę chocholego tańca?
Pytanie 9.
Zestaw taniec chochoła z Wesela z obrazem Błędne koło Jacka Malczewskiego. Czy Wyspiański mógł się nim zainspirować? Uzasadnij swoją opinię.
Zadanie 12.
Rola symboli w życiu zbiorowości – omów temat, odwołując się do Wesela Wyspiańskiego oraz innych utworów literackich.