III liceum
Język polski
Oblicza epok 3.1
- Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Przeszłość i dziś 3. Podręcznik cz. 1
- Oblicza epok 3.2
- Język polski 3. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
Lista zadań Strona 134
Strona 134
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 21
- Strona 26
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 52
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 89
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 104
- Strona 109
- Strona 114
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 171
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 180
- Strona 184
- Strona 188
- Strona 190
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 201
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 212
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 235
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 261
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 281
- Strona 283
- Strona 286
- Strona 289
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 301
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 309
- Strona 314
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 323
1.
Określ barwę ekspresywną przymiotników wymienionych w wersie 10.
2.
Porównaj barwę ekspresywną słów tworzących wyrażenie „rozlubieżniona Boleść” (wers 24.). Wyjaśnij jego znaczenie.
4.
Wskaż fragment, w którym przedstawiona w wierszu kobieta przejawia cechy femme fatale. Odwołaj się do informacji z Kontekstu kulturowego z lekcji 11.
6.
Wskaż w cytowanym fragmencie Dies irae wyrazy i wyrażenia podniosłe oraz pejoratywne określenia kobiety.
7.
Podaj kilka przykładów zwrotów do kobiety, wyrażających pozytywny emocjonalny stosunek do niej.
8.
Przytocz synonimy wyrazu ojciec o różnej barwie uczuciowej?
9.
Wymień wyrazy bliskoznaczne do rzeczowników grzech, zdrada i rozpacz, różniące się od siebie barwą ekspresywną.
Pytanie 3.
Jaka ocena kobiety jest zawarta w wyrażeniu „rozpustne ciało” (wers 25.)?
Pytanie 5.
Jaką barwę ekspresywną i emocjonalną ma wyrażenie „Ojcze rozpusty!” z wersu 38.? Czy można je uznać za bluźnierstwo? Odpowiedź uzasadnij.