III liceum
Język polski
Oblicza epok 3.1
- Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Przeszłość i dziś 3. Podręcznik cz. 1
- Oblicza epok 3.2
- Język polski 3. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
Lista zadań Strona 190
Strona 190
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 21
- Strona 26
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 52
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 89
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 104
- Strona 109
- Strona 114
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 171
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 180
- Strona 184
- Strona 188
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 201
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 212
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 235
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 261
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 281
- Strona 283
- Strona 286
- Strona 289
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 301
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 309
- Strona 314
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 323
1.
Zwróć uwagę na dwa główne plenery, w których toczy się akcja Ziemi obiecanej.
2.
Odnotuj, w jakich przestrzeniach zamkniętych rozgrywają się zdarzenia.
3.
Zaobserwuj, jakie mniejszości narodowe są ukazywane w filmie.
4.
Zwróć uwagę na muzykę oraz na to, jakim scenom towarzyszy.
5.
Zaobserwuj obrazy ubóstwa i bogactwa różnych środowisk przedstawionych w filmie.
6.
Scharakteryzuj Karola Borowieckiego.
7.
Określ, jakie relacje łączą trzech głównych bohaterów. Jaką cenę płaci każdy z nich za zbudowanie wspólnej fabryki?
8.
Omów przedstawione w filmie kontrastowe postawy, pozycje społeczne, język i wygląd bohaterów oraz obrazy przestrzeni i środowisk społecznych.
10.
Wymień elementy konwencji naturalistycznej wykorzystane w filmie.
16.
Stwórz katalog podstawowych zasad etycznych biznesu, które powinny być przestrzegane przez każdego przedsiębiorcę.
Pytanie 11.
Czy, Twoim zdaniem, Borowiecki od młodości jest człowiekiem zdemoralizowanym, czy staje się taki pod wpływem okoliczności? Odpowiedź uzasadnij.
Pytanie 12.
Do której postaci najlepiej przystaje, Twoim zdaniem, określenie lodzermensch?
Pytanie 13.
Dlaczego tylko nieliczni sprzeciwiają się prawom XIX–wiecznego kapitalizmu?
Pytanie 14.
Jak rozumiesz motywy tragicznej decyzji Trawińskiego? Czy powodem jego samobójstwa są tylko względy materialne?
Pytanie 15.
Czy postać Lucy Zuckerowej można uznać za femme fatale? Odpowiedź uzasadnij.
Pytanie 9.
Jaki stosunek do polskiej tradycji ziemiańskiej i rodzącego się kapitalizmu został przedstawiony w filmie?
Zadanie 17.
Porównaj wizje polskości ukazane w ekranizacjach arcydzieł polskiej literatury dokonanych przez Andrzeja Wajdę – Ziemi obiecanej, Weselu i Nocy listopadowej.