1. Przeczytaj w didaskaliach dramatu Zapolskiej opis salonu Dulskich. 2. Znajdź w akcie I i II informacje o wyglądzie i charakterze Dulskiej – zwróć uwagę na jej strój i uczesanie. 3. Przypomnij sobie scenę z Lokatorką oraz zachowanie Meli i pozostałych domowników w ostatniej scenie dramatu. 4. Zwróć uwagę na tekst piosenki rozpoczynającej i kończącej spektakl. Połącz go ze znanym cytatem z Moralności pani Dulskiej. 5. Rozróżnij kolejne akty przedstawienia. 6. Zwróć uwagę na zmiany kostiumów, umeblowania i rekwizytów. Które charakterystyczna rekwizyty i elementy umeblowania ze współczesnej scenografii nie pojawiają się w tekście Zapolskiej? 7. Rozpoznaj idee naturalizmu w inscenizacji Wrony. 8. Scharakteryzuj wygląd i zachowanie Dulskiej. Czym różni się ta postać od literackiego pierwowzoru? 9. Omów różnice wprowadzone przez reżysera w scenie z Lokatorką. Jaka jest wymowa tej sceny w spektaklu? 10. Określ stosunek reżysera do tekstu Zapolskiej. Czy adaptacja zachowuje, czy wypacza sens dramatu? 13. Zinterpretuj kilkukrotne mrugnięcie Zbyszka do kamery. Czy to aktorski wyraz cynizmu, czy raczej przejaw porozumienia z widzami? Pytanie 11. Czemu, Twoim zdaniem, służy stopniowa modernizacja scenografii i rekwizytów w adaptacji Wrony? Pytanie 12. Dulska – demoniczna i bezwzględna czy całkiem zwyczajna? Jak odbierasz kreację Magdaleny Cieleckiej? Pytanie 14. Jak sądzisz, dlaczego Mela powtarza swoją kwestię w ostatniej scenie spektaklu? Pytanie 15. Jak wyjaśnisz sens włączenia do spektaklu piosenki o proszku do prania? Pytanie 16. Jaka jest dulszczyzna w inscenizacji Marcina Wrony – zwyczajna, oswojona czy budząca śmiech i niechęć? Uzasadnij swoje zdanie.