III liceum
Język polski
Oblicza epok 3.1
- Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Przeszłość i dziś 3. Podręcznik cz. 1
- Oblicza epok 3.2
- Język polski 3. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
Lista zadań Strona 26
Strona 26
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 21
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 52
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 89
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 104
- Strona 109
- Strona 114
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 171
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 180
- Strona 184
- Strona 188
- Strona 190
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 201
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 212
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 235
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 261
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 281
- Strona 283
- Strona 286
- Strona 289
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 301
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 309
- Strona 314
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 323
5.
Z akapitu 5. odczytaj zasadnicze tezy artykułu Raskolnikowa. Zwróć uwagę na następujące zagadnienia:a) podział ludzi na dwie kategorie,b) prawa i obowiązku przedstawicieli obu kategorii,c) wpływ przedstawicieli obu kategorii na dzieje ludzkości
9.
Zestaw poglądy Raskolnikowa z ideami zawartymi we fragmencie Poza dobrem i złem Nietzschego (patrz: lekcja 2.). W czym te koncepcje człowieka są, Twoim zdaniem, do siebie podobne?
Pytanie 1.
Kim jest Alona Iwanowna, o której mowa w akapicie 1.? Dlaczego student czuje do niej tak głęboką niechęć?
Pytanie 10.
Czy nihilizm musi prowadzić do zła? Przedstaw swoje zdanie, odwołując się do Zbrodni i kary oraz filozofii Friedricha Nietzschego.
Pytanie 11.
„Młode, świeże siły, ginące z braku pomocy” (akapit 2.). Czy państwo powinno pomagać ludziom zdolnym? Jeśli tak, to w jaki sposób? Przedyskutujcie problem w klasie.
Pytanie 3.
Jak na słowa studenta reaguje oficer, a jak przysłuchujący się rozmowie Raskolnikow?
Pytanie 4.
Jak na słowa studenta reaguje oficer, a jak przysłuchujący się rozmowie Raskolnikow?
Pytanie 6.
Czy poglądy któregoś z bohaterów można uznać za wyraz immortalizmu lub naturalizmu etycznego (patrz: pojęcia kluczowe)? Odpowiedź uzasadnij.
Pytanie 7.
Jaki wpływ na przekonania Raskolnikowa ma, według Ciebie, jego inteligencki status? Odpowiedz, biorąc pod uwagę misję inteligencji.
Pytanie 8.
Czy Raskolnikowa można nazwać nihilistą? W uzasadnieniu powołaj się na przykłady.
Zadanie 12.
Zdaniem Sokratesa czynić dobrze może tylko ten, kto wie, czym jest dobro. Ustosunkuj się do tego stwierdzenia. Nawiąż do Zbrodni i kary oraz wybranych tekstów kultury.
Zadanie 2.
Przytocz argumenty, którymi student uzasadnia pomysł zabicia lichwiarki.