III liceum
Język polski
Oblicza epok 3.1
- Język polski 3. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Przeszłość i dziś 3. Podręcznik cz. 1
- Oblicza epok 3.2
- Język polski 3. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
- Ponad słowami 3. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
Lista zadań Strona 314
Strona 314
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 21
- Strona 26
- Strona 29
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 36
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 52
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 80
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 86
- Strona 89
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 104
- Strona 109
- Strona 114
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 149
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 159
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 165
- Strona 167
- Strona 171
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 180
- Strona 184
- Strona 188
- Strona 190
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 201
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 212
- Strona 216
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 225
- Strona 229
- Strona 232
- Strona 235
- Strona 239
- Strona 241
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 261
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 276
- Strona 278
- Strona 281
- Strona 283
- Strona 286
- Strona 289
- Strona 291
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 295
- Strona 297
- Strona 298
- Strona 301
- Strona 304
- Strona 305
- Strona 306
- Strona 309
- Strona 316
- Strona 317
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 321
- Strona 323
1.
Zinterpretuj sformułowanie „i nic” w kontekście całego tekstu. Weź pod uwagę związek logiczny między sensami wypowiedzeń zawartych w 2. i 3. wersie.
4.
Uwzględnij wcześniejsze ustalenia oraz tytuł wiersza i wyjaśnij, jak rozumiesz frazę „można żyć bez powietrza!”.
8.
Zinterpretuj dwa ostatnie wersy. Na czym polega paradoksalny sens tego fragmentu? Czego dotyczy?
10.
Znajdź w tekście wykrzyknienia. Określ cel ich użycia, uwzględniając adresata wypowiedzi.
13.
Zinterpretuj sens aluzji biblijnej zawartej w dwóch ostatnich wersach. Jakie sensy wydobywa to nawiązanie?
18.
Zinterpretuj wyrażenie „krok w nieskończoność” z puenty utworu. Jaką sytuację egzystencjalną można określić w ten sposób?
Pytanie 11.
Do którego ze znaczeń słownikowych wyrazu ogień nawiązała poetka w 3. wersie? Jak to wpływa na sens utworu?
Pytanie 12.
Jakie uczucia odczytujesz z wiersza Listy?
Pytanie 14.
Czy palenie listów jest tylko pustym gestem, czy ma jakieś znaczenie? Weź pod uwagę sytuację egzystencjalną, w jakiej znajduje się, Twoim zdaniem, osoba mówiąca w wierszu.
Pytanie 15.
Jakie znaczenia symboliczne wnoszą do utworu atrybuty kobiety opisanej przez poetkę: futro, chiński piesek, parasol i róża? Odwołaj się do wiadomości z lekcji 15.
Pytanie 16.
O jakich cechach charakteru świadczy wygląd i zachowanie kobiety z wiersza?
Pytanie 17.
Jak odbierasz opis wahania bohaterki przed przekroczeniem kałuży – to żart z problematyki egzystencjalnej czy próba wydobycia filozoficznego sensu z banalnej sytuacji? Uzasadnij swoje zdanie.
Pytanie 19.
Czy La Précieuse to drwina z bohaterki, czy wyraz serdecznej troski? W uzasadnieniu odpowiedzi uwzględnij znaczenie puenty.
Pytanie 2.
W jakim celu poetka użyła słów może i trochę?
Pytanie 20.
Czy da się zapomnieć o miłości? Uzasadnij swoje zdanie.
Pytanie 21.
Czy mężczyzna i kobieta przeżywają miłość tak samo? Czy może dostrzegasz jakieś różnice? Odpowiedź uzasadnij.
Pytanie 3.
Jak sądzisz, do którego związku frazeologicznego nawiązała poetka w puencie wiersza? Odpowiedź uzasadnij.
Pytanie 5.
Czy wypowiedź stanowiąca treść utworu mogłaby się pojawić w rzeczywistej rozmowie kobiety z mężczyzną, czy jest tylko monologiem prowadzonym w myślach? Uzasadnij swoje zdanie.
Pytanie 6.
Jakie cechy miłości wydobywa porównanie zawarte w 1. wersie?
Pytanie 7.
Jak rozumiesz wyrażenie „miłość nieuciszona”?
Pytanie 9.
O jakich uczuciach mówi poetka w puencie wiersza?
Zadanie 22.
Dokonaj analizy i interpretacji wiersza Anny Świrszczyńskiej. Postaw tezę interpretacyjną, a następnie ją uzasadnij. Zwróć uwagę na znaczenie tytułu, uwzględnij kategorię autoironii.