1. Zinterpretuj sformułowanie „i nic” w kontekście całego tekstu. Weź pod uwagę związek logiczny między sensami wypowiedzeń zawartych w 2. i 3. wersie. 4. Uwzględnij wcześniejsze ustalenia oraz tytuł wiersza i wyjaśnij, jak rozumiesz frazę „można żyć bez powietrza!”. 8. Zinterpretuj dwa ostatnie wersy. Na czym polega paradoksalny sens tego fragmentu? Czego dotyczy? 10. Znajdź w tekście wykrzyknienia. Określ cel ich użycia, uwzględniając adresata wypowiedzi. 13. Zinterpretuj sens aluzji biblijnej zawartej w dwóch ostatnich wersach. Jakie sensy wydobywa to nawiązanie? 18. Zinterpretuj wyrażenie „krok w nieskończoność” z puenty utworu. Jaką sytuację egzystencjalną można określić w ten sposób? Pytanie 11. Do którego ze znaczeń słownikowych wyrazu ogień nawiązała poetka w 3. wersie? Jak to wpływa na sens utworu? Pytanie 12. Jakie uczucia odczytujesz z wiersza Listy? Pytanie 14. Czy palenie listów jest tylko pustym gestem, czy ma jakieś znaczenie? Weź pod uwagę sytuację egzystencjalną, w jakiej znajduje się, Twoim zdaniem, osoba mówiąca w wierszu. Pytanie 15. Jakie znaczenia symboliczne wnoszą do utworu atrybuty kobiety opisanej przez poetkę: futro, chiński piesek, parasol i róża? Odwołaj się do wiadomości z lekcji 15. Pytanie 16. O jakich cechach charakteru świadczy wygląd i zachowanie kobiety z wiersza? Pytanie 17. Jak odbierasz opis wahania bohaterki przed przekroczeniem kałuży – to żart z problematyki egzystencjalnej czy próba wydobycia filozoficznego sensu z banalnej sytuacji? Uzasadnij swoje zdanie. Pytanie 19. Czy La Précieuse to drwina z bohaterki, czy wyraz serdecznej troski? W uzasadnieniu odpowiedzi uwzględnij znaczenie puenty. Pytanie 2. W jakim celu poetka użyła słów może i trochę? Pytanie 20. Czy da się zapomnieć o miłości? Uzasadnij swoje zdanie. Pytanie 21. Czy mężczyzna i kobieta przeżywają miłość tak samo? Czy może dostrzegasz jakieś różnice? Odpowiedź uzasadnij. Pytanie 3. Jak sądzisz, do którego związku frazeologicznego nawiązała poetka w puencie wiersza? Odpowiedź uzasadnij. Pytanie 5. Czy wypowiedź stanowiąca treść utworu mogłaby się pojawić w rzeczywistej rozmowie kobiety z mężczyzną, czy jest tylko monologiem prowadzonym w myślach? Uzasadnij swoje zdanie. Pytanie 6. Jakie cechy miłości wydobywa porównanie zawarte w 1. wersie? Pytanie 7. Jak rozumiesz wyrażenie „miłość nieuciszona”? Pytanie 9. O jakich uczuciach mówi poetka w puencie wiersza? Zadanie 22. Dokonaj analizy i interpretacji wiersza Anny Świrszczyńskiej. Postaw tezę interpretacyjną, a następnie ją uzasadnij. Zwróć uwagę na znaczenie tytułu, uwzględnij kategorię autoironii.