2. Ustal, na jakie części znaczeniowe można podzielić każdy z wersów 1.–20. 3. Pogrupuj wymienione w utworze pojęcia. Które z nich określają stosunek do innych ludzi, świata, Boga, a które odnoszą się do samego podmiotu (mają charakter autotematyczny)? 6. Zinterpretuj puentę wiersza. 11. Wiersz Tetmajera był głosem pokolenia dekadentów. Czy nadal jest aktualny i mógłby stanowić głos pokolenia urodzonego w XXI w.? Odpowiedź uzasadnij. Pytanie 1. W czym imieniu wypowiada się osoba mówiąca w tekście? Do kogo się zwraca? Pytanie 10. Czy Koniec wieku XIX można uznać za wypowiedź poety przeklętego? W uzasadnieniu odwołaj się do pojęć kluczowych. Pytanie 12. Czy któreś z pojęć odrzuconych w utworze jest warte obrony we współczesnym świecie? Jeśli tak, to które i dlaczego. Pytanie 4. Z jakich powodów osoba mówiąca neguje każde z rozważanych pojęć. Pytanie 5. Do jakich idei dekadentyzmu odwołują się cztery ostatnie wersy? Pytanie 7. Czy Koniec wieku XIX to retoryka poetycka? Odpowiedź uzasadnij. Pytanie 8. Wyznanie, manifest, apel – jak odbierasz wypowiedź młodopolskiego dekadenta? Dlaczego? Pytanie 9. W utworze przedstawiono dziesięć pojęć. Jak sądzisz, czy ma to związek z Dekalogiem albo innym symbolicznym znaczeniem liczby dziesięć (np. Z matematyczną pełnią)? Uzasadnij swoje zdanie. Zadanie 13. Czy dzieła stworzone w poprzednich epokach ograniczają twórczość artystów współczesnych? Rozważ problem, odnosząc się do wybranych tekstów kultury.