2. Odwołaj się do teorii Czystej Formy i rozważ, co jest w Szewcach motorem akcji. 3. Omów rolę scenografii i kostiumów w sztuce Witkacego. Wskaż związek scenografii z teorią Czystej Formy. 4. Określ, w czym przejawia się niezwykłość języka postaci. 5. Zwróć uwagę na komentarze Sajetana i Hiper – Robociarza do własnych wypowiedzi (akapity 3. i 5.). Czy to przejaw dystansu do siebie, humoru, czy raczej absurdu przedstawionego świata? Odpowiedź uzasadnij. 6. Czy scena z niewybuchającą bombą Hiper – Robociarza spełnia warunki Czystej Formy w teatrze? W uzasadnieniu odpowiedzi wyjaśnij, jak odbierasz tę scenę. 7. Jak rozumiesz słowa Sajetana z akapitu 6.: jedna jest dobra rzecz na świecie, to indywidualne istnienie w dostatecznych warunkach materialnych? Odwołaj się do Witkiewiczowskiej Tajemnicy Istnienia. Odpowiedź uzasadnij. 8. Czy sztuka teatralna może zbliżyć odbiorców do wielkich prawd filozoficznych o ludzkiej egzystencji? Uzasadnij swoje zdanie. 9. Krytyk literacki Karol Irzykowski polemizował z teorią Czystej formy w rozprawie Walka o treść. Zastanówcie się w klasie nad problemem treści i formy. Czy możliwa jest sztuka bez formy (a więc dbająca tylko o przekaz jakichś myśli czy idei) lub sztuka bez treści? Odwołajcie się do przykładów, w tym do Szewców Witkacego. Podpunkt a) Znajdź we fragmencie Szewców zdarzenia nieprawdopodobne. Podpunkt b) Znajdź we fragmencie Szewców sytuacje zaprzeczające prawom biologicznym. Podpunkt c) Znajdź we fragmencie Szewców zachowania postaci niezgodne z prawami psychologii.