1. Czym, zdaniem Księżnej, szewcy różnią się od robotników fabrycznych (proletariatu) i od arystokracji (akapit 1.)? Jak ta różnica wpływa na akcję dramatu? 2. Jak Fierdusieńko postrzega szewców aspirujących do roli przywódców rewolucji (akapit 2.)? Z czego wynika ta ocena? 3. Dlaczego lokaj porównuje Hiper – Robociarza z nadczłowiekiem Nietzschego? 4. Jaką rolę w nowym porządku społecznym Hiper – Robociarz wyznacza czeladnikom i Sajetanowi (akapit 5. I 6.)? 5. Na czym polega totalitaryzm planowany przez towarzyszy z ostatniego fragmentu? W odpowiedzi uwzględnij funkcję, jaką pełnią te postaci w świecie przedstawionym dramatu. 6. Ustal, na czym polega różnica między językiem towarzyszy a pozostałych bohaterów. 7. Czy nazwanie Hiper – Robociarza nadczłowiekiem jest trafne? Uzasadnij swoje zdanie. 8. Zinterpretuj kolejne przebrania Gnębona Puczymordy. Jak rozumiesz sens zmiany kostiumów noszonych przez tę postać? 9. Jak na wymowę utworu wpływają różnice w sposobie wysławiania się kolejnych przywódców rewolucji? 10. Jaką przyszłość zapowiada zakończenie dramatu? Na czym polega katastrofa, ku której zmierza ludzkość? 11. Co wybierasz: dobrobyt i bezpieczeństwo za cenę uniformizacji i ograniczenia wolności czy wolność i indywidualizm okupione poczuciem niepewności jutra? Odpowiedź uzasadnij. 12. Według Winstona Churchilla demokracja to najgorszy system, ale nie wymyślono nic lepszego. Rozważ, czy istnieje dobra alternatywa dla demokracji. Dlaczego warto strzec demokratycznych zasad?