1. Wskaż w tekście odwołania do Wesela. W jakiej konwencji zostali ukazani bohaterowie Wyspiańskiego. 2. Czego chłopi oczekują od szewców? 3 Jak kwestię chłopską załatwili rewolucjoniści (akapit 7.)? 4. Omów zachowanie chochoła z Szewców. Czym różni się od swojego pierwowzoru? 5. Scharakteryzuj Księżnę Irinę jako karykaturę młodopolskiej femme fatale. Uwzględnij wygląd bohaterki i miejsce, które zajmuje na scenie. 6. Jak rozumiesz informację o zawłaszczeniu idei Wyspiańskiego przez faszystów (akapit 1.)? Co Witkacy chciał w ten sposób powiedzieć? 7. Dlaczego, twoim zdaniem, rewolucjoniści nie zbratali się z chłopami – w przeciwieństwie do inteligentów z Wesela? 8. Czy zgadzasz się z oceną, wyrażona przez I Czeladnika: przebrzmiałe symbole (akapit 5.)? W uzasadnieniu odpowiedzi odwołaj się do dramatu Wyspiańskiego. 9. Na czym polega parodia Wesela w Szewcach Witkacego? Czy uważasz, że jest ona uzasadniona? Przedstaw argumenty na poparcie swojego zdania. 10. Jak rozumiesz sensy zawarte w przemowie Księżnej? W odpowiedzi odwołaj się do znaczenia imienia i nazwiska tej postaci (patrz: miniprzewodnik w lekcji 21.). 11 Czym w dramacie Witkacego wyraża się mizoginizm? Uzasadnij swoje zdanie. 12 Ale nie depczcie przeszłości ołtarzy – nawoływał Adam Asnyk w wierszu Do młodych. Jak odbierasz parodię Wesela w dramacie Witkacego? Czy to deptanie ołtarzy? Przedyskutujcie ten temat w klasie. 13. Patos i parodia – dwa sposoby pisania o polskiej sprawie narodowej w literaturze XIX i XX w. Określ funkcje obu tych kategorii, odwołując się do wybranych utworów. Uzasadnij swoje zdanie.