1. Zwróć uwagę na przebieg akcji. W jaki sposób zaprzecza ona regułom prawdopodobieństwa? 2. Zaobserwuj, w jakich przestrzeniach rozgrywają się zdarzenia – otwartych czy zamkniętych. 3. Zapamiętaj refleksje bohaterów i treść ich dyskusji na temat czasu. 4. Zanotuj, jakie postacie przybiera Księga poszukiwana przez głównego bohatera. 5. Wychwyć filmowe nawiązania do dawnej kultury polskich Żydów. 6. Określ, w jakich płaszczyznach czasowych rozgrywają się zdarzenia. Czy łączy się to z rodzajem przedstawionej przestrzeni? 7. Scharakteryzuj Józefa. Opisz jego relacje z ojcem, matką i Adelą. 8. Rozważ, czemu służy w filmie przedstawienie kultury żydowskiej. W odpowiedzi wykorzystaj charakterystyczne postacie tego świata oraz ukazane obyczaje i obrzędy. 9. Wskaż elementy konwencji surrealistycznej, zastosowanej przez Hasa w filmie. 10. Jak myślisz, dlaczego w Sanatorium pod Klepsydrą przeważają brzydkie (turpistyczne) dekoracje, zniszczone rekwizyty, zniszczone ubrania, nieestetyczne ciała? 11. Zinterpretuj zachowania Jakuba i Józefa. Co łączy ich z biblijnymi bohaterami o tych samych imionach, a co – od nich różni? 12. Objaśni symbolikę Księgi. Dlaczego Józef jej poszukuje? 13. Jaki portret kobiety wyłania się z filmu? Czy to postać samodzielna, czy polegająca na działaniach mężczyzny? 14. O czym, twoim zdaniem, opowiada film Hasa? Sformułuj jego zasadnicze przesłanie. 15. Czy przemawiają do ciebie film surrealistyczne? Opinię uzasadnij.