1. Co, zdaniem Sandauera, łączy Schulza z Witkacym i Leśmianem? 2. Z jakich powodów Sandauer nazywa Schulza, Witkacego i Leśmiana najwybitniejszymi pisarzami Młodej Polski (akapit 1.)? 3. Na czym polega nowatorska rola tych pisarzy? Co ratuje ich przed młodopolszczyzną (akapit 2.)? 5. Co charakteryzuje i wyróżnia technikę narracyjną Schulza (akapit 6.)? 6. Sformułuj tezę autora, wyodrębnij argumenty na jej rzecz. 7. Zinterpretuj określenia pejzażu poetyckiego użyte przez Sandauera w akapicie 5: mistyczny, metaforyczny, eksplozywny. 8. Jak rozumiesz sens nazwania wizji czasu w utworach Schulza poeinsteinowską (akapit 6.)? 9. Jak sądzisz, dlaczego Sandauer nadał esejowi tytuł Rzeczywistość zdegradowana? Uzasadnij swoje zdanie. 10. Wykonaj psychotest literacki – rozważ, co cenisz w literaturze, i zaznacz po jednej z podanych odpowiedzi.Spokojne, refleksyjne opisy (A) czy dynamiczną, zmienną akcję i przemiany świata (B).Wyrafinowane piękno (A) czy proste i codzienne przedmioty i zdarzenia (B).Sprawdź wynik psychotestu. Czy jest on zgodny z lekturami, które lubisz czytać?Dwa razy A – jesteś zwolennikiem tradycji; raz A, raz B – jesteś człowiekiem z pogranicza epok; dwa razy B – cenisz awangardową nowoczesność. Podpunkt a) Ustal, jak Sandauer rozumie zjawisko antytezy dwóch stuleci w twórczości Schulza i pisarzy międzywojenny. W tym celu odpowiedz na pytania:Co Schulz uważał za przejaw degradacji XX w. (akapit 3.)? Podpunkt b) Ustal, jak Sandauer rozumie zjawisko antytezy dwóch stuleci w twórczości Schulza i pisarzy międzywojenny. W tym celu odpowiedz na pytania:W jakim celu Sanduer przywołuje określenie Tuwima, że XIX stulecie to prowincja naszego wieku (akapit 4.)? Czemu je przeciwstawia? Podpunkt c) Ustal, jak Sandauer rozumie zjawisko antytezy dwóch stuleci w twórczości Schulza i pisarzy międzywojenny. W tym celu odpowiedz na pytania:Jakie nowe zadania miał w XX w. artysta – nowator (akapit 5.)? Jak je realizowali Leśmian, Tuwim i Przyboś?