1. Wyjaśnij, czego dotyczy spór między chłopakami a chłopiętami. 2. Kogo naśladują Miętus i Syfon? Czyim językiem mówią w akapitach 1. – 2.? Rozpoznaj nawiązania do tradycji epopei oraz prozy historycznej. Czy umiesz wskazać cytaty? 3. Jakie ideały męskości wylicza narrator w akapicie 4.? Jak łączą się one z ideologiami, etosami i ruchami politycznymi wymienionymi w akapicie 3. 4. Wytłumacz, odwołując się do całej powieści, dlaczego Józio uważa, że Kopyrda mógłby powstrzymać eskalację sporu. O czym świadczy reakcja bohatera na propozycję Józia? 5. Jakie ideały reprezentują chłopięta, a jakie chłopaki? Czy dotyczą one jedynie wzorca męskości? Czy mają szerszy zakres? Odpowiedź uzasadnij. 6. Jak myślisz, dlaczego nie powiodło się próba załagodzenia sporu między chłopakami a chłopiętami? 7. Co sprawia, że chłopięta Syfona zyskują przewagę nad chłopakami Miętusa (akapit 2.)? 8. Czy w zachowaniu którejś z rywalizujących grup można się dopatrzeć przejawów fanatyzmu? Odpowiedź uzasadnij. 9. Jak sądzisz, dlaczego uczniowski spór jest jedynie hałaśliwym wykrzykiwanie haseł? Dlaczego brakuje prób porozumienia i współpracy? 10. Z jakim wzorem męskości polemizuje Ferdydurke? Uzasadnij swoje zdanie. 11. Jakie są źródła i konsekwencje fanatyzmu? Odpowiedz odwołując się do wiedzy z historii. 12. Jak dyskutować o ideach bez obrażania współrozmówców? Co zrobić, by osiągnąć porozumienie? 13. Jaki wzór mężczyzny uważasz za właściwe we współczesnym świecie? Dlaczego?