2. Wymień przykładowe gatunki wypowiedzi w stylu potocznym, charakterystyczne dla odmiany ustnej i pisanej. 4. Wyjaśnij, w jaki sposób język używany przez Białoszewskiego służy przedstawieniu prawdy o wojennej rzeczywistości. 5. Przekształć dwa pierwsze akapity pamiętnika Białoszewskiego z lekcji 61. na styl dziennikarsko – informacyjny (patrz: lekcja 56 w II części podręcznika dla klasy 2). 6. Wskaż cechy stylu potocznego w krótkiej wiadomości tekstowej do koleżanki lub kolegi, wysłanej w dowolnym komunikatorze. Podpunkt a) Na podstawie tekstu Jerzego Bartmińskiego określ: z jakich trzech elementów składa się każdy styl językowy. Podpunkt b) We fragmentach Pamiętnika z powstania warszawskiego (patrz: lekcja 61.) wskaż przykłady środków charakterystycznych dla stylu potocznego określ ich funkcje.wtrącenia, powtórzenia Podpunkt c) We fragmentach Pamiętnika z powstania warszawskiego (patrz: lekcja 61.) wskaż przykłady środków charakterystycznych dla stylu potocznego określ ich funkcje.anakoluty Podpunkt d) We fragmentach Pamiętnika z powstania warszawskiego (patrz: lekcja 61.) wskaż przykłady środków charakterystycznych dla stylu potocznego określ ich funkcje.elipsy Podpunkt e) We fragmentach Pamiętnika z powstania warszawskiego (patrz: lekcja 61.) wskaż przykłady środków charakterystycznych dla stylu potocznego określ ich funkcje.pauzy Podpunkt f) We fragmentach Pamiętnika z powstania warszawskiego (patrz: lekcja 61.) wskaż przykłady środków charakterystycznych dla stylu potocznego określ ich funkcje.onomatopeje