1. Przedstaw różne odpowiedzi na pytanie unde malum, stawiane przez twórców literatury wojennej. 2. Terteizm polskiej poezji okresu wojny. Omów na wybranych przykładach. 3. Różne wizje człowieka w sytuacjach ekstremalnych. Przedstaw na podstawie opowiadań obozowych Tadeusza Borowskiego i Innego świata Gustawa Herlinga – Grudzińskiego. 4. Rzeczywistość obozowa w utworach Borowskiego i Herlinga – Grudzińskiego. Wskaż różnice i cechy wspólne. 5. Jak autorzy dzieł literackich z czasów II wojny światowej ukazują zjawisko dehumanizacji? Powołaj się na przykłady. 6. Heroizm i deheroizacja w utworach literackich okresu wojny i okupacji omów. Omów zagadnienie na wybranych przykładach. 7. Czy historia ma sens? Przedstaw różne wizje historiozoficzne w wybranych wierszach o wojnie. 8. Omów charakterystyczne cechy poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. 9. Na przykładzie poezji Baczyńskiego i Gajcego przedstaw różnice i podobieństwa głosów pokolenia wojennego. 10. Literatura jako świadectwo historii – omów na podstawie poznanych dzieł. 11. Patriotyzm czasów wojny. Zaprezentuj różne postawy, odwołując się do tekstów. 12. Literackie obrazy powstania w getcie i powstania warszawskiego. Omów na przykładach. 13. Przedstaw problematykę etyczną reportażu Hanny Krall Zdążyć przed Panem Bogiem. 14. Jak ocalić wartości w nieludzkim świecie? Przedstaw różne odpowiedzi na to pytanie pisarzy i poetów czasów wojny. 15. Ciężar wojennych wspomnień – omów na podstawie opowiadania Irmit Amiel i poezji Tadeusza Różewicza. 16. Czym się przejawia agresja – językowa jawna i ukryta? 17. Czym się charakteryzuje styl potoczny?