1. Odwołaj się do poznanych fragmentów powieści i opisz przestrzenie, które należą do sądu. Następnie podziel je na urzędowe i zwyczajne. Uwzględnij cechy organizacji tych miejsc. 3. Jakimi środkami i metodami sprawowany jest nadzór w świecie przedstawionym powieści? 4. Jak sądzisz, czemu służą w przestrzeni sądowej elementy należące do rzeczywistości pozawięziennej? 5. Zinterpretuj stwierdzenie malarza Titorellego: Wszystko przecież należy do sądu. Odwołaj się do idei panoptykonu. 6. W przytoczonych fragmentach (podobnie jak w całej powieści) nie ma żadnych oznak społecznego buntu przeciwko totalitarnemu zniewoleniu. Czemu można to wytłumaczyć? 7. Czy korzystanie z mediów społecznościowych (np. Facebooka, Instagrama, Twittera) pozbawia ludzi prywatności? Jak się ustrzec przed permanentną kontrolą wszystkich sfer życia? Przedyskutujcie ten problem w klasie. 8 Rozważ, czy istnieją sytuacje, w których warto zrezygnować z wolności i poddać się kontroli państwowych instytucji. Zaprezentuj wnioski. 9. Omów wybrane literackie i filmowe obrazy uwięzienia i więzienia (na przykład Biblia, Odyseja Homera, III część Dziadów Adama Mickiewicza, Proces Kafki, filmy Przesłuchanie w reż. Ryszarda Bugajskiegooraz Skazani na Shawshank w reż. Franka Darabonta). Podpunkt a) Określ, jak w sądowych przestrzeniach zachowują się ludzie oskarżeni. Podpunkt b) Określ, jak w sądowych przestrzeniach zachowują się funkcjonariusze. Podpunkt c) Określ, jak w sądowych przestrzeniach zachowują się świadkowie (np. dziewczęta powyższa fragmencie)