II liceum
Język polski
Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
Lista zadań Strona 261
Strona 261
- Strona 0
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 20
- Strona 31
- Strona 35
- Strona 44
- Strona 47
- Strona 50
- Strona 54
- Strona 57
- Strona 63
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 75
- Strona 79
- Strona 86
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 126
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 146
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 154
- Strona 158
- Strona 160
- Strona 165
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 186
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 198
- Strona 200
- Strona 203
- Strona 205
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 213
- Strona 216
- Strona 222
- Strona 227
- Strona 228
- Strona 236
- Strona 237
- Strona 242
- Strona 247
- Strona 249
- Strona 252
- Strona 256
- Strona 260
- Strona 264
- Strona 265
- Strona 267
- Strona 269
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 278
- Strona 279
- Strona 284
- Strona 285
- Strona 288
- Strona 289
- Strona 292
- Strona 293
- Strona 294
- Strona 300
- Strona 301
- Strona 302
- Strona 306
- Strona 307
- Strona 308
- Strona 314
- Strona 316
- Strona 318
- Strona 319
- Strona 320
- Strona 321
- Strona 322
- Strona 323
- Strona 324
- Strona 325
- Strona 326
- Strona 327
- Strona 328
- Strona 329
- Strona 330
- Strona 331
- Strona 332
- Strona 335
- Strona 337
- Strona 338
- Strona 340
- Strona 341
- Strona 342
- Strona 343
- Strona 344
- Strona 345
- Strona 346
- Strona 348
- Strona 349
- Strona 350
- Strona 351
- Strona 353
- Strona 354
- Strona 355
- Strona 356
- Strona 357
- Strona 358
- Strona 359
- Strona 360
- Strona 361
- Strona 364
- Strona 365
- Strona 366
- Strona 367
- Strona 368
- Strona 370
- Strona 371
- Strona 373
- Strona 374
- Strona 375
1
Jakimi aluzjami do stylu i sposobów obrazowania posłużył się w swoich utworach Gałczyński? Czemu one służą? Uzasadnij swoją odpowiedź.
2
Jak sądzisz, dlaczego Duch z przytoczonej scenki nie ingeruje w życie Gżegżółki? Jak postąpiłyby w takiej sytuacji duchy, które pojawiały się w IV części Dziadów?
3
Zwróć uwagę na tytuł scenki. Na czym – Twoim zdaniem – polega przywołana w nazwie utworu groza?
4
Napisz krótką wypowiedź na temat: ,,Moje czytanie utworów romantycznych”.
5
Podzielcie się na grupy i przygotujcie inscenizację utworów Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Opracujcie w grupach wskazówki interpretacyjne potrzebne do wystawienia w klasie utworów z Teatrzyku Zielona Gęś. Oda do młodości: Zapiszcie uwagi dotyczące pomysłu inscenizacyjnego zawartego w utworze. Jaki efekt chciał uzyskać autor Teatrzyku...? On nie doczekał się: Ustalcie, jak należy wypowiadać poszczególne kwestie - podniośle czy raczej z humorem? Dlaczego? Straszna rozmowa Gżegżółki z duchem: Postarajcie się za pomocą prostych środków stworzyć wystrój Sali Senatorskiej na Wawelu. Co należy wyeksponować? Podzielcie się rolami, przygotujcie rekwizyty i zaprezentujcie kolejno wszystkie scenki. Po obejrzeniu minispektakli zapiszcie w zeszytach swoje wrażenia. Czy teatrzyk Gałczyńskiego jest zabawny dla współczesnego widza? Przedstawcie swoje opinie.
6
Zapoznaj się z utworami współczesnego poety Krzysztofa Kościelskiego. W jaki sposób jego twórczość łączy się z przywołanymi tekstami Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego?