1 Ustal, dlaczego felietonistkę zainteresowała historia Grety Thunberg.   2 Sprawdź, kim była Joanna d’Arc. Następnie wyjaśnij, jakie analogie między historią Grety a Joanny d’Arc dostrzegła Maria Poprzęcka. Sformułuj wnioski.   3 Wyjaśnij, na czym polega gra językowa zastosowana przez publicystkę w tytule felietonu. Jaki efekt ma ona wywołać?  4 Jaką funkcję pełnią w tekście pytania retoryczne? Odpowiedz na to pytanie, odwołując się do odpowiednich fragmentów.   5 Podaj na podstawie tekstu typowe cechy felietonu. Zwróć uwagę na wyróżnienia graficzne (sprawdź w źródłach, co to jest lid). W jakim celu się je stosuje?   6 Wypisz z felietonu sformułowania typowe dla stylu potocznego, publicystycznego i naukowego. Wyjaśnij, czemu służy ta niejednorodność stylistyczna.   7 W jaki sposób autorka felietonu ujawnia swoje zdanie na temat przedstawianych kwestii? W odpowiedzi odwołaj się do przykładów z tekstu.  8 Skomentuj pisemnie wybrane aktualne wydarzenie, które budzi szczególne zainteresowanie mediów. Wykorzystaj swoją wiedzę ogólną o świecie. Tak ujmij temat, aby nie obrażać uczuć religijnych ani poglądów innych ludzi, aby nie naruszać ich godności czy dobrego imienia.   9 Obejrzyj miniaturę średniowieczną przedstawiającą Joannę d;Arc i zdjęcie z wiecu Grety Thunberg. Jaki był oręż francuskiej nastolatki w epoce średniowiecza, a jakim orężem może walczyć młodzież dzisiaj? Porozmawiajcie o tym w klasie.