1 Czego dowiadujemy się o bohaterze z przytoczonego fragmentu? Podziel informacje na te dotyczące konkretnych danych (cechy zewnętrzne, ubranie, wygląd mieszkania, zachowanie) i te, które dotyczą jego myśli oraz stanów wewnętrznych. Których informacji jest więcej? O czym to świadczy? Uzasadnij swoje zdanie.   2 Na podstawie zamieszczonego fragmentu powiedz, jakim człowiekiem jest Ilja Goriunow: co myśli o swoim życiu, czym się kieruje, jak ocenia swoje postępowanie, jakie wartości są dla niego ważne. Powołaj się na odpowiednie cytaty z tekstu.   3 Na podstawie przytoczonego fragmentu scharakteryzuj narrację w powieści Glukhovsky’ego Tekst.   4 Jak rozumiesz zacytowany fragment: Piekła go ręka. Cudzy telefon. Jakby Pietię niedozabił. A teraz nie mógł już niczego z nim zrobić. Teraz trzeba go było karmić?  5 Jaką rolę odgrywa w tym fragmencie smartfon należący do zabitego policjanta? Co na temat internetu pragnie nam przekazać autor?  6 Porównaj Raskolnikowa z Goriunowem. Zwróć uwagę na przyczyny popełnienia zbrodni, motywacje bohaterów, reakcje po zabójstwie, stan psychiczny. Wnioski zapisz w tabeli w zeszycie.   7 Jaką rolę w życiu obu bohaterów - Raskolnikowa i Goriunowa – odgrywa przestrzeń, w której się poruszają: Petersburg oraz Moskwa z przedmieściami?  8 Zarówno Rodion Raskolnikow, jak i Ilja Goriunow miewają znaczące sny. Do konwencji marzenia sennego, oniryzmu nawiązują również ilustracje, które tworzy Eugene Ivanov. Obejrzyj rysunek ze s.142 i odpowiedz, w jaki sposób autor osiągnął efekt surrealizmu.   9 Czy uważacie, że Ilja Goriunow jest współczesnym Raskolnikowem? Porozmawiajcie na ten temat w klasie.   10 ,,Jeśli nawet można uciec przed sprawiedliwością, to czy można uciec przed samym sobą?”. Napisz na ten temat wypowiedź argumentacyjną, odwołując się do różnych tekstów kultury, w tym do literatury polskiej i obcej, a także dzieł filmowych.