2 Jednym z tematów burzliwych dyskusji w internecie i przestrzeni publicznej zagadnienie pojawiających się w języku polskim feminatywów, czyli żeńskich form stosowanych na przykład w określeniach zawodów. Pracując w parach, przygotujcie argumenty, po jakie sięgnęliby zwolennicy i przeciwnicy ich używania.   3 Zorganizujcie w klasie debatę na temat ,,Prace domowe – konieczny element w systemie edukacyjnym czy niepotrzebne obciążenie?”. W tym celu podzielcie się na obrońców i przeciwników prac domowych, wybierzcie osobę, która przygotuje krótkie wprowadzenie do dyskusji oraz będzie czuwała nad przebiegiem wymiany zdań, dbając o to, by każda ze stron miała szansę wypowiedzenia się. W grupach przygotujcie rzeczowe argumenty.  4 Zinterpretuj w kontekście informacji zawartych w rozdziale i własnych obserwacji językowych zdanie Język to nabita broń. Zastanów się, kiedy język może stać się niebezpieczny, jakie zagrożenia niesie.   5 Przeczytaj podane wypowiedzi i zastanów się, które z nich są krytyką, a które ilustrują użycie agresji językowej. Swój wybór uzasadnij, wskazując cechy agresywnego zachowania.   6 Zapoznaj się z wypowiedziami będącymi przykładami agresji językowej. Jak można na nie zareagować, by osłabić atak rozmówcy? Zaproponuj konkretne rozwiązania.  Przekształć każdą z agresywnych wypowiedzi w taką, która mogłaby być użyta w normalnej dyskusji.   7 Szkoła bez ocen – marzenie czy zagrożenie dla uczniów? Przeprowadźcie dyskusję na ten temat. Postępujcie zgodnie ze wskazówkami: Zbierzcie argumenty każdej ze stron  Zastanówcie się, które stanowisko jest Wam bliższe i dlaczego  Zabierzcie głos - zredagujcie swoje wypowiedzi.