II liceum
Język polski
Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 222
Strona 222
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 54
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 69
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 118
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 131
- Strona 133
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 143
- Strona 147
- Strona 149
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 183
- Strona 184
- Strona 185
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 211
- Strona 212
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 219
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 223
- Strona 224
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 227
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 237
- Strona 239
- Strona 240
- Strona 241
- Strona 245
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
4
Wyjaśnij, w jaki sposób pokazano w tekście zmiany nastroju, które towarzyszą Raskolnikowi w drodze do wyznania prawdy o popełnionej zbrodni. W odpowiedzi zacytuj słowa i sformułowania, które określają samopoczucie bohatera. Znajdź w podanym fragmencie powieści słownictwo wartościujące i nacechowane emocjonalnie.
5
Na czym polega psychologizacja postaci w podanym fragmencie Zbrodni i kary? Jakie jest jej znaczenie dla kreacji postaci Raskolnikowa? Uzasadnij swoją odpowiedź, odwołując się do całej powieści Fiodora Dostojewskiego. Przypomnij sobie, czym jest psychologizacja postaci w powieści. Zwróć uwagę na te fragmenty, w których narrator koncentruje uwagę czytelnika na przeżyciach bohatera, a nie na zdarzeniach. Zastanów się, w jaki sposób w innych fragmentach Zbrodni i kary autor dokonuje psychologizacji postaci Raskolnikowa.
6
Obejrzyj zamieszczony poniżej plakat do spektaklu Zbrodnia i kara. Wyjaśnij, jaki związek ma symbolika prezentowanego powyżej plakatu teatralnego ze sposobem ukazania Raskolnikowa w przytoczonym fragmencie tekstu. W odpowiedzi wykorzystaj znajomość całej powieści Fiodora Dostojewskiego. Zauważ, w jaki sposób na plakacie zostały ukazane dwie róże. Dowiedz się, jaka jest symbolika tego kwiatu, i zinterpretuj jej znaczenie w odniesieniu do powieści Zbrodnia i kara. Zwróć uwagę na funkcję kontrastów na plakacie i we fragmencie utworu Fiodora Dostojewskiego.