II liceum
Język polski
Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.2
- Oblicza epok 2.1
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 250
Strona 250
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 54
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 69
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 118
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 131
- Strona 133
- Strona 137
- Strona 139
- Strona 143
- Strona 147
- Strona 149
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 183
- Strona 184
- Strona 185
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 211
- Strona 212
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 219
- Strona 220
- Strona 221
- Strona 222
- Strona 223
- Strona 224
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 227
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 237
- Strona 239
- Strona 240
- Strona 241
- Strona 245
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 251
3
Mario Vargas Llosa ocenia Emmę jako postać niejednoznaczną. Wyjaśnij, na czym polega ta niejednoznaczność. Odpowiedź zilustruj przykładami z powieści.
4
Przeczytaj zamieszczony poniżej fragment artykułu Żanety Szlachcikowskiej. Mario Vargas Llosa i Żaneta Szlachcikowska piszą o ironicznym dystansie jako elemencie istotnym dla kreacji bohaterki Pani Bovary. Określ podobieństwo i różnicę między sądami formułowanymi na ten temat przez oboje autorów.
5
Grażyna Borkowska zauważa: Pozytywiści po prostu nie przewidzieli miejsca dla poezji... Czy zgadzasz się z opinią badaczki? Uzasadnij swoje stanowisko w formie krótkiej wypowiedzi, odwołując się do znajomości literatury pozytywistycznej i wiedzy o epoce.
6
a) Jaka – ważna dla pozytywistów – wartość stała się przyczyną nobilitacji bohaterów w podanym fragmencie powieści Elizy Orzeszkowej?b) Wyjaśnij, na czym polega różnica w sposobie pojmowania patriotyzmu przez romantyków i pozytywistów. Odwołaj się do załączonego fragmentu utworu oraz własnej wiedzy.