7 Przeanalizuj podane niżej przykłady tekstów pochodzących ze złotych myśli i sentencji Sławomira Mrożka i wykonaj zadania:a) Odpowiedz, w jaki sposób zostały utworzone podkreślone wyrazy i Jak wpłynęły na sens tekstub) Wyjaśnij znaczenie przezwiska i uzasadnij jego użycie: przezwisko wśród Literatów “ty brudnopisie!”c) Omów, na czym polega gra słów w poniższym tekście i jakie mają znaczenie użyte w nim zaimki  8 Przeczytaj zamieszczony wiersz Tymoteusza Karpowicza i wykonaj ćwiczenia: a) Określ, jaką częścią mowy jest wyraz potem. Jego funkcję pełni w tekście powtórzenie tego wyrazu i jakie to ma znaczenie dla sensu całego wiersza? Odpowiedź uzasadnij. b) Wypisz z tekstu związki frazeologiczne i dokonaj analizy tych przekształceń wykonanych przez poetów. Wyjaśnij, jak te przekształcenia wpływają na sens utworuc) w kontekście całego wiersza zinterpretuj jego tytuł. 9 Przeczytaj wiersz Leopolda Staffa i wykonaj zadania: a) Wypisz z tekstu do zeszytu rzeczowniki abstrakcyjne i wyjaśnij, jak ich użycie wpływa na sens wiersza. Przeanalizuj takie wyrazy, jak: dusze uśmiech i tak dalej. Odszukaj w słowniku definicję wypisanych rzeczowników i określ znaczenie w kontekście utworu b) Przeanalizuj kategorie użytych w wierszu przymiotników i wyjaśnij, jaka jest ich waga w tworzeniu obrazu poetyckiego.c) Jakie znaczenie dla sensu wiersza mają kategorię użyte w nim czasowników? W odpowiedzi zwróć uwagę na czas i tryb czasowników. Napisz w zeszycie krótką interpretację znaczenia tytułu uwzględniające analizę części mowy, które zostały użyte w tekście