1 Francuski Pisarz Victor Hugo oceniając kwiaty zła, stwierdził, że poezja Baudelare'a przynosi nowy dreszcz. Podziel się swoimi wrażeniami po przeczytaniu wiersza Padlina i powiedz, co mógł mieć na myśli Hugo. Zwróć uwagę na różne konotacje słowa dreszcz. 2 Dokonaj analizy językowej opisu tytułowej padliny. Zwróć uwagę na dobór rzeczowników, czasowników i przymiotników, podaj przykłady zastosowanych środków stylistycznych i określ ich funkcję. Wyjaśnij, czemu służy taki sposób przedstawienia świata. 3 Znajdź i omów występujące w wierszy kontrasty- pojawiające się na płaszczyźnie budowy, języka, obrazowania oraz przesłania. Wyjaśnij, jak taki sposób przedstawienia tematu wpływa na wymowę dzieła. 4 Przedstaw symbole znaczenia padliny w wierszu Badelaire'a. 5 Jaką refleksję na temat konwekcji przedstawiania miłości w literaturze i sztuce wywołuje wiersz Baudelaire'a? Wyjaśnij, na czym polega polemika z tradycją podjęta przez artystę. 6 Zinterpretuj słowa osoby mówiącej w wierszu. Forma świata stała się nieprzejrzysta /jak szkic, co przestał nęcić/ Na płótnie zapomnianym. Wyjaśnij co dotychczas tworzyło formę i jaka zmiana nastąpiła w sposobie spostrzegania świata i kultury. 7 Określ, jaką rolę w utworze odgrywa natura- zwróć uwagę na wprowadzenie do liryku zarówno tytułowej  padliny, jak i psa. Co w tym ujęciu jest typowe dla literatury w dobie modernizmu. 8 Scharakteryzuj osobę mówiącą w wierszu jako przedstawiciela dekadentyzmu. Zwróć uwagę na jej sposób postrzegania świata, kobiety, podejście do tradycji, życia i miłości. 9 Zinterpretuj puentę wiersza. Weź pod uwagę wskazówki interpretacyjne i wnioski z przeprowadzonej analizy. 10 Uzasadnij, że w wierszu Padlina są obecne elementy konwekcji turpistycznej. 12 Porównaj wiersz Padlina z obrazem Rembrandta Rozpłatany wół. Uwzględnij konteksty filozoficzne epok, w których dzieła powstały.