II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 124
Strona 124
- Strona 16
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 34
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 55
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 82
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 88
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 123
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 138
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 169
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 177
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 185
- Strona 186
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 196
- Strona 198
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 204
- Strona 205
Zadanie 1.
Przypomnij sobie biblijne znaczenia Arki Przymierza. Dlaczego Mickiewicz porównuje do niej „wieść gminną”?
Zadanie 2.
Jaki sens ma porównanie miecza i pióra, popularne w poezji tyrtejskiej różnych epok? Co uzasadnia analogię między pisaniem (śpiewaniem) i walką zbrojną?
Zadanie 3.
Objaśnij znaczenie zwrotu: „stoisz na straży/Narodowego pamiątek kościoła”.
Zadanie 4.
wypisz z tekstu wszystkie nazwy przedmiotów i zjawisk, do których porównywana jest pieśń. Jak rozumiesz sformułowanie „pieśń ujdzie cało”?