II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 171
Strona 171
- Strona 16
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 34
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 55
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 82
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 88
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 138
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 169
- Strona 172
- Strona 177
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 185
- Strona 186
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 196
- Strona 198
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 204
- Strona 205
Zadanie 1. Podpunkt a)
Uzasadnij synkretyzm romantycznej epopei Mickiewicza. W tym celu:Wskaż podobieństwa „Pana Tadeusza” do eposu homeryckiego.
Zadanie 1. Podpunkt b)
Uzasadnij synkretyzm romantycznej epopei Mickiewicza. W tym celu:Określ cechy (gatunkowe, stylistyczne, wersyfikacyjne), które łączą utwór z sielanką, baśnią, gawędą, satyrą, komedią. Wskaz w tekście przykłady nawiązań do tych gatunków literackich.
Zadanie 2. Podpunkt a)
Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Przyjrzyj się uważnie rysunkowi drzewa genealogicznego bohaterów „Pana Tadeusza”. Przypomnij sobie ich rysy indywidualne, a także cechy wynikające z wieku oraz przynależności do grupy społecznej i narodowej.
Zadanie 2. Podpunkt b)
Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Jakie spory dzielą bohaterów? Omów genezę i przebieg tych sporów.
Zadanie 2. Podpunkt c)
Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Miłość – małżeństwo – romanse. Omów krótko związki między kobietami i mężczyznami w szlacheckim świecie „Pana Tadeusza”. Zwróć tez uwagę na sposób, w jaki traktują się nawzajem osoby różnej płci.
Zadanie 2. Podpunkt d)
Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Jakie są relacje między księdzem Robakiem a Żydem Jankielem? Jaką role odgrywa Jankiel w społeczności ukazanej przez Mickiewicza?
Zadanie 2. Podpunkt e)
Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Scharakteryzuj relacje między Polakami a Rosjanami biorącymi udział w akcji utworu. Na czym się one opierają?
Zadanie 2. Podpunkt f)
Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Pośród mieszkańców Soplicowa nie ma osoby, która zazwyczaj jest symbolem domu – matki. Jak można wytłumaczyć ten brak fabułą utworu? Jakie znaczenie symboliczne ma twoim zdaniem ta nieobecność?