Zadanie 1. Podpunkt a) Uzasadnij synkretyzm romantycznej epopei Mickiewicza. W tym celu:Wskaż podobieństwa „Pana Tadeusza” do eposu homeryckiego. Zadanie 1. Podpunkt b) Uzasadnij synkretyzm romantycznej epopei Mickiewicza. W tym celu:Określ cechy (gatunkowe, stylistyczne, wersyfikacyjne), które łączą utwór z sielanką, baśnią, gawędą, satyrą, komedią. Wskaz w tekście przykłady nawiązań do tych gatunków literackich. Zadanie 2. Podpunkt a) Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Przyjrzyj się uważnie rysunkowi drzewa genealogicznego bohaterów „Pana Tadeusza”. Przypomnij sobie ich rysy indywidualne, a także cechy wynikające z wieku oraz przynależności do grupy społecznej i narodowej. Zadanie 2. Podpunkt b) Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Jakie spory dzielą bohaterów? Omów genezę i przebieg tych sporów. Zadanie 2. Podpunkt c) Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Miłość – małżeństwo – romanse. Omów krótko związki między kobietami i mężczyznami w szlacheckim świecie „Pana Tadeusza”. Zwróć tez uwagę na sposób, w jaki traktują się nawzajem osoby różnej płci. Zadanie 2. Podpunkt d) Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Jakie są relacje między księdzem Robakiem a Żydem Jankielem? Jaką role odgrywa Jankiel w społeczności ukazanej przez Mickiewicza? Zadanie 2. Podpunkt e) Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Scharakteryzuj relacje między Polakami a Rosjanami biorącymi udział w akcji utworu. Na czym się one opierają? Zadanie 2. Podpunkt f) Kim są i jacy są bohaterowie poematu?Pośród mieszkańców Soplicowa nie ma osoby, która zazwyczaj jest symbolem domu – matki. Jak można wytłumaczyć ten brak fabułą utworu? Jakie znaczenie symboliczne ma twoim zdaniem ta nieobecność?