II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 200
Strona 200
- Strona 16
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 34
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 55
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 82
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 88
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 138
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 169
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 177
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 185
- Strona 186
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 196
- Strona 198
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 204
- Strona 205
Pytanie 3.
Jakimi środkami Bursa osiągnął w wierszu efekty komiczne?
Pytanie 4.
W jaki sposób Różewicz wykorzystuje wieloznaczność słowa „Skarga”?
Zadanie 1.
Kim są ludzie pojawiający się w Salonie? Jak wyglądają? Co robią? Wskaż wszystkie elementy groteskowe.
Zadanie 2.
Zwróć uwagę na układ tekstu Różewicza. Jak i co mówią postacie? Jaki efekt przynoszą gwałtowne podziały słów i wersów, przerzutnie, powtórzenia, zająknienia?
Zadanie 3.
Przeczytaj ostatnią uwagę z didaskaliów. Co oznacza polecenie: „kwestie należy rozdzielić między różne osoby”? Jak ta dowolność wykonania wpływa na sens przedstawianej sceny?
Zadanie 5.
Porównaj sceny Salonu warszawskiego w dramatach Mickiewicza i Różewicza, zwracając uwagę na pojawiające się w nich osoby, tematy i sposób prowadzenia dialogów, język, ruch sceniczny. Co stało się z dychotomicznym podziałem przestrzeni i postaci, który występował w salonie z III części Dziadów?
Zadanie 6.
Porównaj krytykę polskich elit, której dokonał Mickiewicz, z krytyką Różewiczowską. Jak sądzisz, czy w salonie współczesnym Piotr Wysocki mógłby wygłosić swoją słynną kwestię: „Nasz narów jak lawa…”? Uzasadnij swoje zdanie
Zadanie 7.
Poszukaj w tekście innych nawiązań do Dziadów. Jaką pełnią funkcję?