II liceum
Język polski
Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 1
- Przeszłość i dziś 2. Podręcznik cz. 2
- Język polski 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Cześć 1. Linia I
- Język polski 2. Sztuka wyrazu. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1
- Oblicza epok 2.1
- Oblicza epok 2.2
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 2. Reforma 2019
- Ponad słowami 2. Zakres podstawowy i rozszerzony cz. 1. Reforma 2019
Lista zadań Strona 78
Strona 78
- Strona 16
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 34
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 55
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 82
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 88
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 115
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 128
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 138
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 169
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 177
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 185
- Strona 186
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 196
- Strona 198
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 204
- Strona 205
Pytanie 1.
Co odkrywali romantycy dzięki przeżywaniu miłości?
Zadanie 1. Podpunkt a)
Zastanów się, jak romantyk mógłby odeprzeć poniższe zarzuty:Romantyczna idealizacja uczuć powoduje, że zakochany człowiek przekłada marzenia nad rzeczywistość, co w konsekwencji skazuje go na cierpienie.
Zadanie 1. Podpunkt b)
Zastanów się, jak romantyk mógłby odeprzeć poniższe zarzuty:Miłość romantyczna prowadzi do załamań i depresji, ma podobny przebieg jak choroba psychiczna, czasem kończy się śmiercią.
Zadanie 1. Podpunkt c)
Zastanów się, jak romantyk mógłby odeprzeć poniższe zarzuty:Romantycznie zakochana osoba nie może sobie znaleźć miejsca w otaczającym ją w świecie i nie bierze udziału w życiu społecznym, jest nieobecna, kłopotliwa dla innych.
Zadanie 2.
Autorka pisze, że miłość „grozi śmiercią lub kalectwem”. W jakich tekstach użytkowych można znaleźć ten zwrot? W jakim celu został tu wykorzystany?
Zadanie 3.
Jak sądzisz, czy samotność będąca konsekwencją zakochania jest w opinii autorki nieszczęściem czy przywilejem? Odpowiedź uzasadnij.
Zadanie 4.
Napisz zdanie złożone dotyczące dowolnego tematu, używając w nim sformułowania Piwińskiej: „społeczne okulary”. Wraz z koleżankami i kolegami z klasy przedyskutuj trafność waszych zastosowań tego sformułowania.
Zadanie 4. Podpunkt a)
Opracuj w formie pisemnej jeden z poniższych tematów:Siła romantycznych uczuć (rozważania na przykładzie wybranych utworów).
Zadanie 4. Podpunkt b)
Opracuj w formie pisemnej jeden z poniższych tematów:„Chciałbym Ci napisać…”, „Chciałabym Ci napisać…” (napisz dwa niedługie romantyczne listy miłosne: od mężczyzny i od kobiety).
Zadanie 4. Podpunkt c)
Opracuj w formie pisemnej jeden z poniższych tematów:Monolog Gustawa dziś (ułóż wierszem bądź prozą, zachowując Mickiewiczowskie didaskalia, własną wersję podanego fragmentu IV części Dziadów)
Zadanie 5.
Wykorzystując tekst oraz własne przemyślenia, napisz rozprawkę o konflikcie między zbiorowością a jednostką, która w miłosnym zapamiętaniu łamie normy (obyczajowe, moralne, religijne, prawne). Nadaj rozprawce tytuł.