7 szkoły podstawowej
Chemia
Lista zadań Strona 15
Strona 15
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
Zadanie 1.3.1.
Jak nazywa się zjawisko, dzięki któremu możemy poczuć zapach perfum już kilka sekund po użyciu?
Zadanie 1.3.2.
Szybkość rozchodzenia się zapachów w powietrzu jest bardzo duża. Co na tej podstawie możesz wywnioskować o szybkości poruszania się molekuł w gazach?
Zadanie 1.3.3. Podpunkt a)
Do cylindra nalano 10 cm3 soku wiśniowego i 90 cm3 wody. Wodę wlewano ostrożnie, tak aby nie spowodować wymieszania obu substancji.Jaki efekt zaobserwujesz po upływie doby od momentu rozpoczęcia eksperymentu?
Zadanie 1.3.3. Podpunkt b)
Do cylindra nalano 10 cm3 soku wiśniowego i 90 cm3 wody. Wodę wlewano ostrożnie, tak aby nie spowodować wymieszania obu substancji. Co możesz wywnioskować o szybkości ruchu molekuł w cieczy na podstawie obserwacji cylindra zawierającego sok i wodę?
Zadanie 1.3.4.
Wykonano eksperyment, którego schemat przedstawiono na poniższym rysunku. Określ, jakie zjawisko ilustrował ten eksperyment?
Zadanie 1.3.5. Podpunkt a)
Napisz nazwę stanu skupienia, w którym molekuły bardzo słabo działają na siebie nawzajem.
Zadanie 1.3.5. Podpunkt b)
Napisz nazwę stanu skupienia, w którym molekuły mogą się łatwo przemieszczać względem siebie.
Zadanie 1.3.5. Podpunkt c)
Napisz nazwę stanu skupienia, w którym molekuły poruszają się bardzo szybko.
Zadanie 1.3.5. Podpunkt d)
Napisz nazwę stanu skupienia, w którym molekuły silnie się przyciągają.
Zadanie 1.3.5. Podpunkt e)
Napisz nazwę stanu skupienia, w którym molekuły są upakowane bardzo gęsto.
Zadanie 1.3.5. Podpunkt f)
Napisz nazwę stanu skupienia, w którym molekuły wykonują drgania tylko wokół swoich położeń.
Zadanie 1.3.5. Podpunkt g)
Napisz nazwę stanu skupienia, w którym molekuły znajdujące się na powierzchni mogą zostać od niej łatwo oderwane.
Zadanie 1.3.6.
Badając złote i srebrne przedmioty wydobyte ze staroegipskich grobowców, zauważono, że jeśli stykały się one ze sobą, to w przedmiotach wykonanych ze złota można stwierdzić obecność nielicznych atomów srebra, a w przedmiotach srebrnych – nieliczne atomy złota. Co na podstawie tej obserwacji jesteśmy w stanie powiedzieć o szybkości dyfuzji w ciałach stałych?