7 szkoły podstawowej
Chemia
Lista zadań Strona 43
Strona 43
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
Zadanie 3.1.10.
Wyjaśnij, jakie zjawiska fizyczne są odpowiedzialne za opady deszczu w lecie oraz opady śniegu w zimie.
Zadanie 3.1.11.
Wojtek postanowił sprawdzić, czy świeżo wyprana, mokra koszulka wyschnie po powieszeniu jej na dworze, gdy temperatura powietrza wynosi -25°C. Czy eksperyment Wojtka się powiedzie? Odpowiedź uzasadnij.
Zadanie 3.1.3.
Po otwarciu butelki z gazowaną wodą mineralną następuje gwałtowne wydzielanie gazu. Proces ten uznasz za zjawisko fizyczne czy reakcję chemiczną?
Zadanie 3.1.4.
Podczas odparowywania wody z roztworu soli następuje wydzielenie osadu. Uzasadnij, z jakiego powodu opisane zjawisko zaliczamy do procesów fizycznych.
Zadanie 3.1.5.
Podczas rozpuszczania cukru w wodzie otrzymano bezbarwny roztwór. Wyjaśnij, czy proces ten można zaliczyć do reakcji chemicznych, czy do zjawisk fizycznych.
Zadanie 3.1.6.
Po włożeniu kilku wiórków magnezu do próbówki z octem uczeń otrzymał bezbarwny roztwór. Zaprojektuj doświadczenie, które pozwoli wykazać, czy otrzymanie roztworu było efektem reakcji chemicznej, czy procesu fizycznego.
Zadanie 3.1.7.
Podczas zaparzania herbaty następuje zmiana zabarwienia roztworu. Wyjaśnij, czy to zjawisko jest efektem reakcji chemicznej, czy procesu fizycznego.
Zadanie 3.1.8.
Zaprojektuj doświadczenie, które pozwoli wykazać, że rozpuszczanie cukru w wodzie jest procesem fizycznym.
Zadanie 3.1.9.
Zaprojektuj doświadczenie, które pozwoli wykazać, że powstawanie pary wodnej podczas wrzenia wody w czajniku nie jest efektem reakcji chemicznej.