Zadanie 3.3.10. Po zmieszaniu w odpowiednich proporcjach magnezu i siarki oraz zapoczątkowaniu reakcji za pomocą palnika gazowego otrzymano białą substancję. Otrzymana substancja okazała się dobrze rozpuszczalna w wodzie. Wyjaśnij, do jakiego typu reakcji można zaliczyć przeprowadzony proces. Zadanie 3.3.11. Podpunkt a) Podczas elektrolizy wody, przeprowadzonej z wykorzystaniem elektrod platynowych, w jednej próbówce otrzymano wodór, a w drugiej – tlen. Schemat takiego doświadczenia przedstawiono na rysunku obok. Objętość wodoru była dwa razy większa od objętości tlenu. Wyjaśnij, do jakiego typu reakcji można zaliczyć obserwowany proces. Zadanie 3.3.11. Podpunkt b) Podczas elektrolizy wody, przeprowadzonej z wykorzystaniem elektrod platynowych, w jednej próbówce otrzymano wodór, a w drugiej – tlen. Schemat takiego doświadczenia przedstawiono na rysunku obok. Objętość wodoru była dwa razy większa od objętości tlenu. *Czy na podstawie tego doświadczenia można określić, z ilu atomów wodoru i ilu atomów tlenu jest zbudowana cząsteczka wody? Zadanie 3.3.6. Z podanych zdań wybierz te, które są prawdziwe. Zadanie 3.3.7. Wojtek zaobserwował, że po włożeniu kawałka sodu do kolby z chlorem w kolbie powstała biała krystaliczna substancja. Ustal, jakiego typu reakcję zaobserwował Wojtek? Zadanie 3.3.8. Jedna z metod otrzymywania wodoru polega na przeprowadzeniu reakcji kwasu chlorowodorowego z cynkiem. W reakcji tej powstał chlorek cynku i wodór. Do jakiego typu można zaklasyfikować tę reakcję? Zadanie 3.3.9. Masz do dyspozycji magnez, kwas solny oraz próbówki, zlewki, korki, wężyki gumowe i statywy. Zaprojektuj doświadczenie, które pozwoli wykazać, że w skład kwasu solnego wchodzi wodór. Uzupełnij listę potrzebnego sprzętu. Określ, do jakiego typu reakcji można zaliczyć proces, który zaproponowałeś.