Lista zadań Strona 157

Strona 157
Ćwiczenie 11.5. Podpunkt a) Na rysunkach przedstawiono magnesy i kawałki żelaza leżące na stole. Jak zachowają się poszczególne przedmioty, gdy tarcie o podłoże będzie niewielkie? Ćwiczenie 11.5. Podpunkt b) Na rysunkach przedstawiono magnesy i kawałki żelaza leżące na stole. Jak zachowają się poszczególne przedmioty, gdy tarcie o podłoże będzie niewielkie? Ćwiczenie 11.5. Podpunkt c) Na rysunkach przedstawiono magnesy i kawałki żelaza leżące na stole. Jak zachowają się poszczególne przedmioty, gdy tarcie o podłoże będzie niewielkie? Ćwiczenie 11.5. Podpunkt d) Na rysunkach przedstawiono magnesy i kawałki żelaza leżące na stole. Jak zachowają się poszczególne przedmioty, gdy tarcie o podłoże będzie niewielkie? Ćwiczenie 11.5. Podpunkt e) Na rysunkach przedstawiono magnesy i kawałki żelaza leżące na stole. Jak zachowają się poszczególne przedmioty, gdy tarcie o podłoże będzie niewielkie? Ćwiczenie 11.6. Długo leżące w szufladzie nożyczki magnesują się (w niewielkim stopniu) od ziemskiego pola magnetycznego. Kiedy efekt będzie silniejszy, gdy nożyczki leżą na linii wschód zachód czy północ-południe? Uzasadnij odpowiedź. Ćwiczenie 11.7. Uczniowie ustawili prostoliniowy odcinek przewodu elektrycznego na podstawkach. Pod przewodem znajdowała się igła magnetyczna. Jak ustawi się igła po zamknięciu wyłącznika W? Uzasadnij odpowiedź. Ćwiczenie 11.8. Który z wymienionych materiałów należy umieścić wewnątrz zwojnicy, aby uzyskać najsilniejsze pole magnetyczne: miedź, aluminium, stal, ebonit czy drewno?