I liceum
Fizyka
Lista zadań Strona 31
Strona 31
- Strona 6
- Strona 7
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 86
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 98
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 122
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 170
- Strona 173
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 182
- Strona 183
- Strona 184
Ćwiczenie 2.57. Podpunkt a)
Na linie o długości 2,5 m zawieszono kulę o masie 14 kg i wprawiano w ruch wahadłowy. Gdy kula przechodzi przez położenia równowagi, jej prędkość jest równa 1,8 m/s. Narysuj siły działające na kulę, gdy lina ustawiona jest pionowo.
Ćwiczenie 2.58.
Wewnątrz tramwaju zawieszono kulkę na nitce. Przedstaw na schematycznym rysunku położenie nitki, gdy tramwaj porusza się ruchem przyspieszonym w prawo. Narysuj siły działające na kulkę.
Ćwiczenie 2.59. Podpunkt a)
Pasażerka pociągu zauważyła, że telefon leżący przed nią na stoliku zaczął się do niej przysuwać. Określ, jakim ruchem poruszał się pociąg, jeżeli pasażerka siedziała: przodem do kierunku jazdy;
Ćwiczenie 2.59. Podpunkt b)
Pasażerka pociągu zauważyła, że telefon leżący przed nią na stoliku zaczął się do niej przysuwać. Określ, jakim ruchem poruszał się pociąg, jeżeli pasażerka siedziała: tyłem do kierunku jazdy.
Ćwiczenie 2.60. Podpunkt a)
Zosia i Kasia odwiedziły lunapark. Zosia usiadła na krzesełku karuzeli w odległości 3,6 m od osi jej obrotu. Zosia waży 53 kg. Karuzela obracał się z częstotliwością 0,3 Hz. Po zejściu z karuzeli Zosia powiedziała do Kasi: „Czułam, że podczas ruchu działa na mnie siła skierowana na zewnątrz okręgu”. Kasia zdziwiła się: „Jak to, przecież łańcuch krzesełka był nachylony do środka, nie mógł ciągnąć cię na zewnątrz”. Czy obie dziewczynki miały rację? Uzasadnij odpowiedź.
Ćwiczenie 2.60. Podpunkt b)
Zosia i Kasia odwiedziły lunapark. Zosia usiadła na krzesełku karuzeli w odległości 3,6 m od osi jej obrotu. Zosia waży 53 kg. Karuzela obracał się z częstotliwością 0,3 Hz. Po zejściu z karuzeli Zosia powiedziała do Kasi: „Czułam, że podczas ruchu działa na mnie siła skierowana na zewnątrz okręgu”. Kasia zdziwiła się: „Jak to, przecież łańcuch krzesełka był nachylony do środka, nie mógł ciągnąć cię na zewnątrz”. Oblicz wartość siły wypadkowej działającej na Zosię podczas ruchu na karuzeli w inercyjnym układzie odniesienia.
Ćwiczenie 2.61.
Staś przewoził pociągiem akwarium z rybkami. Akwarium stało na stoliku przy oknie. Gdy pociąg jechał ruchem jednostajnym, powierzchnia wody w naczyniu była pozioma. Gdy pociąg zaczął hamować, powierzchnia wody ustawiła się w sposób przedstawiony na rysunku B.Zaznacz na rysunku B zwrot przyspieszenia pociągu. Uzasadnij odpowiedź.