
Książka:
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
Odpowiedzi
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
Odpowiedzi
Jak się szybko uczyć?Nauka, zwłaszcza na poziomie szkoły średniej to dla wielu uczniów spore wyzwanie mowa nie tylko o nowych przedmiotach, ale również o dużej ilości materiału, jaki muszą przyswoić. Dlatego nie dziwi fakt, że uczniowie, zwłaszcza pierwszych klas szkół…
Pełny opisI liceum
Matematyka
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- Matematyka z plusem 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- Matematyka 1. Zakres podstawowy
- MATeMAtyka 1. Karty pracy ucznia zakres podstawowy
- Matematyka z plusem 1. Ćwiczenia podstawowe
- Prosto do matury 1. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Matematyka 1. Zakres rozszerzony
- Matematyka z plusem 1. Zakres rozszerzony
- Matematyka 1. Zakres podstawowy
- Prosto do matury 1. Zakres podstawowy
- To się liczy! 1
- Prosto do matury 1. Zakres podstawowy
- Matematyka 1. Zakres rozszerzony. Cześć 1
- Matematyka 1. Zakres rozszerzony. Cześć 2
- Matematyka i przykłady jej zastosowań 1. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Matematyka i przykłady jej zastosowań 1. Zakres podstawowy
- Matematyka z plusem 2. Zakres podstawowy i rozszerzony
- MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy i rozszerzony
- Matematyka 1. Zakres rozszerzony
- MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy i rozszerzony. Reforma 2019
- Matematyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- Matematyka z plusem 1. Zakres rozszerzony. Reforma 2019
- Matematyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
- MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
Rok wydania
2020
Wydawnictwo
Nowa Era
Autorzy
Wojciech Babiański, Lech Chańko, Karolina Wej
ISBN
978-83-267-3485-4
Rodzaj książki
Podręcznik
Wybierz numer zadania
Wybierz stronę
- Strona 11
- Strona 12
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 15
- Strona 16
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 20
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 30
- Strona 31
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 38
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 41
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 44
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 47
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 50
- Strona 51
- Strona 53
- Strona 54
- Strona 56
- Strona 57
- Strona 58
- Strona 59
- Strona 60
- Strona 61
- Strona 62
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 66
- Strona 67
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 85
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 89
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 93
- Strona 94
- Strona 95
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 99
- Strona 100
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 106
- Strona 107
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 121
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 131
- Strona 132
- Strona 133
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 136
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 139
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 147
- Strona 148
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 154
- Strona 155
- Strona 156
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 160
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
- Strona 166
- Strona 167
- Strona 168
- Strona 169
- Strona 170
- Strona 171
- Strona 172
- Strona 173
- Strona 174
- Strona 175
- Strona 176
- Strona 177
- Strona 178
- Strona 179
- Strona 180
- Strona 181
- Strona 183
- Strona 184
- Strona 186
- Strona 187
- Strona 188
- Strona 189
- Strona 190
- Strona 191
- Strona 192
- Strona 193
- Strona 194
- Strona 195
- Strona 196
- Strona 197
- Strona 198
- Strona 199
- Strona 200
- Strona 201
- Strona 202
- Strona 204
- Strona 205
- Strona 206
- Strona 207
- Strona 208
- Strona 209
- Strona 210
- Strona 211
- Strona 212
- Strona 213
- Strona 214
- Strona 215
- Strona 216
- Strona 217
- Strona 218
- Strona 219
- Strona 221
- Strona 222
- Strona 224
- Strona 225
- Strona 226
- Strona 228
- Strona 229
- Strona 230
- Strona 231
- Strona 232
- Strona 233
- Strona 234
- Strona 235
- Strona 236
- Strona 237
- Strona 238
- Strona 239
- Strona 240
- Strona 241
- Strona 242
- Strona 243
- Strona 244
- Strona 245
- Strona 246
- Strona 247
- Strona 248
- Strona 249
- Strona 250
- Strona 251
- Strona 252
- Strona 254
- Strona 255
- Strona 256
- Strona 257
- Strona 259
- Strona 260
- Strona 262
- Strona 263
- Strona 264
- Strona 265
- Strona 266
- Strona 267
- Strona 268
- Strona 269
- Strona 270
- Strona 271
- Strona 272
- Strona 273
- Strona 274
- Strona 275
- Strona 276
- Strona 277
Popularne zadania
Sprawdź, czy równoległoboki F1 i F2 są podobne.
Pewną stałą kwotę k zł przeznaczono na zakup śliwek. Na wykresie przedstawiono zależność między ceną x w złotych za kilogram, a liczbą kilogramów y, które można w tej cenie kupić. Podaj wartość k i przedstaw za pomocą tabeli zależność między x i y dla x∈{1,2,3,4,5,6}
Zapisz liczbę w postaci a+b3, gdzie a,b są liczbami całkowitymi.
Dla jakiej liczby b podana równość jest prawdziwa?
Inne książki z tej samej klasy
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
Rozwiązania zadań
MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019
Rozwiązania zadań
Jak się szybko uczyć?
Nauka, zwłaszcza na poziomie szkoły średniej to dla wielu uczniów spore wyzwanie mowa nie tylko o nowych przedmiotach, ale również o dużej ilości materiału, jaki muszą przyswoić. Dlatego nie dziwi fakt, że uczniowie, zwłaszcza pierwszych klas szkół średnich spędzają na nauce bardzo wiele czasu. Jednak mogą sobie znacząco pomóc w przyswojeniu wiedzy, pamiętając o kilku podstawowych zasadach. Stosując je, nie tylko oszczędzą sobie sporo czasu ale również mogą się uczyć znacznie łatwiej i szybciej.
Przede wszystkim na bieżąco
Systematyczność jest bardzo ważnym czynnikiem, jak chodzi o dobre przyswajanie wiedzy. Mowa tutaj przede wszystkim o tym, aby na bieżąco uzupełniać wiedzę, szczególnie w sytuacji gdy pewne zagadnienia nie do końca są dla ucznia zrozumiałe. W przypadku wielu przedmiotów, takich jak na przykład matematyka może się bowiem okazać, iż brak odpowiedniego zrozumienia nawet niewielkich części omawianych zagadnień może skończyć się problemami z rozumieniem dalszej części materiału. Nauczyciele zachęcają uczniów do tego, aby na lekcjach zgłaszali swoje problemy z rozumieniem materiału z ostatnich zajęć, dzięki czemu na bieżąco mogą im tłumaczyć najtrudniejsze dla nich kwestie. Systematyczność to nie tylko kwestia zapoznawania się z materiałem na bieżąco, ale również regularne odrabianie prac domowych.
Prace domowe od razu
Prace domowe to nieodłączna część każdego przedmiotu w szkole. Jednakże uczniowie codziennie mają inny plan lekcji i bywa, że odkładają odrabianie prac zadanych przez nauczycieli na kolejne dni. To jednak nie jest dobre rozwiązanie, bowiem im dłużej się odwleka, tym więcej czasu potrzeba na odrobienie lekcji. Najlepiej zadane prace wykonywać tego samego dnia. Dzięki temu bowiem można bez problemu je zrobić, gdyż w głowie pozostaje dużo wiadomości z lekcji z tego samego dnia. Odkładanie realizacji zadań domowych sprawia, że część wiadomości ulatuje z głowy, dlatego uczeń musi ponownie się z nimi zapoznać, aby wykonać zadane prace. Tym samym musi na to poświęcić znacznie więcej czasu niż wcześniej, co z pewnością nie jest dla nich dobre. Ponadto przy odrabianiu prac domowych uczniowie powinni korzystać z odpowiednich pomocy, a przede wszystkim z podręcznika, który wybrał dla n ich nauczyciel.
Jak korzystać z podręcznika?
Podręcznik to niezbędny element nauki każdego przedmiotu. W przypadku tak zwanych przedmiotów ścisłych, do których zalicza się matematyka, podręcznik jest niezbędny, aby można było w odpowiedni sposób przyswoić wiedzę. Wybór podręcznika leży po stronie nauczyciela, mogą oni zdecydować si e na jeden z tych, które zostały dopuszczone do nauki przez ministerstwo. Bardzo dużym zainteresowaniem wśród nauczycieli szkół średnich cieszy się https://www.zadania.pl/matematyka/ksiazka/4/matematyka-1-zakres-podstawowy-reforma-2019?fbclid=IwAR0gRYMXq76oZUno1pUeGUFvQlR5YkwVXld9AcYocp-HfeiMftP_U8Rvigw, wskazywany jako jeden z lepiej napisanych i ułatwiających naukę podręczników. Ze względu na trudność zagadnień w nich przedstawionych w nim zagadnień podręcznik podzielony jest na działy, opisujące konkretne kwestie matematyczne. Są one ułożone tak, aby uczniowie do nauki posiadali wcześniej niezbędne wiadomości. Wszystkie informacje podawane są przede wszystkim w bardzo czytelny sposób, tak aby uczniowie mogli niemalże intuicyjnie odnaleźć to co im potrzeba. Szczególnie jak chodzi o najważniejsze definicje czy wzory, są one często wyróżnione poprzez kolor i wielkość czcionki czy też obramowane. To powoduje że nawet przeglądając podręcznik szybko można je odnaleźć wzrokiem w razie konieczności. Po każdej lekcji w podręczniku znajdują się zadania, które wspomagają naukę konkretnych zagadnień. Lekcje tłumaczone w podręczniku są również opisywane na podstawie przykładów, co dla uczniów jest dodatkową pomocą jak chodzi o sposób rozumienia tego, jak należy poprawnie rozwiązywać konkretne zadania. Zadania do samodzielnego wykonania przez uczniów mają pomóc im przyswoić znacznie większą ilość wiedzy i przede wszystkim zmusić do samodzielnego myślenia i wyszukiwania sposobów rozwiązywania zadań. Proces ten uczniowie powinny realizować samodzielnie, zaś na końcu podręcznika mogą znaleźć rozwiązania tych zadań. To umożliwia weryfikację poprawności uzyskanego wyniku. Jednakże uczniowie mogą sprawdzić jedynie sam wynik, nie widzą sposobu rozwiązania zadania. Jeśli uzyskany wynik jest błędny i nie zgadza się z tym podanym w podręczniku wówczas oznacza to popełnienie błędu w sposobie rozwiązywania. Oczywiście podręcznik zawiera również zadania, co do których nie podano wyników. Te zazwyczaj są przez nauczycieli wskazywane jako zadania do rozwiązania w ramach prac domowych.
Podręcznik zawiera również ciekawie opisane podsumowania konkretnych działów. W przypadku gdy są one obszerne często takich podsumowań jest więcej. Mają one na celu przede wszystkim przypomnienie nabytych wiadomości z danego działu, bywa bowiem że ich przerobienie zajmuje sporo czasu. Ponadto bardzo często w takich podsumowaniach znaleźć można również wzory i definicje, potrzebne do rozwiązywania zadań w danym dziale. Dla uczniów to sposób na szybkie ich wyszukanie, jeśli akurat ich potrzebują. W całym podręczniku znajduje się także przypomnienie najważniejszych wiadomości ze szkoły podstawowej, jeśli wiedza ta związana jest z aktualnie przerabianym działem.
Systematyczność w nauce i odrabianiu lekcji, odpowiednie korzystanie z podręcznika jak również nieco dyscypliny sprawia, że nauka staje się znacznie łatwiejsza. Ponadto w przypadku matematyki nie można zapominać o tym, że zrozumienie zagadnień matematycznych wiąże się także z łatwiejszym zrozumieniem innych przedmiotów. Dlatego przyswojenie tej wiedzy pozwala na lepsze zrozumienie również innych przedmiotów i znacznie szybszą naukę. Dzięki temu uczniowie mają znacznie więcej wolnego czasu, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i relaks, co jest równie ważne jak nauka. Dzięki temu bowiem odpoczywa również ich mózg, który zregenerowany pracuje o wiele lepiej i szybciej przyswaja wiedzę.
Masz problem z odrobieniem pracy domowej? Na odpowiedzi.pl oferujemy rozwiązania zadań do MATeMAtyka 1. Zakres podstawowy. Reforma 2019 przygotowane przez nauczyciela. Dzięki dostępowi do sprawdzonych odpowiedzi uczniowie mogą zaoszczędzić czas i skupić się na utrwalaniu wiedzy, zamiast tracić go na błędne próby rozwiązania. Zaoszczędzisz swój czas!