Ćwiczenie 6 Podpunkt b) Na diagramie słupkowym przedstawiono dane dotyczące liczby komputerów użytkowanych w bibliotekach publicznych przypadających na każde województwo w 2019 r. Odpowiedz na pytania. W ilu województwach liczba komputerów była niższa niż 3200 sztuk? Ćwiczenie 6 Podpunkt c) Na diagramie słupkowym przedstawiono dane dotyczące liczby komputerów użytkowanych w bibliotekach publicznych przypadających na każde województwo w 2019 r. Odpowiedz na pytania. Ile łącznie komputerów było użytkowanych w 2019 r. w bibliotekach publicznych? Do obliczeń użyj kalkulatora. Ćwiczenie 6 Podpunkt d) Na diagramie słupkowym przedstawiono dane dotyczące liczby komputerów użytkowanych w bibliotekach publicznych przypadających na każde województwo w 2019 r. Odpowiedz na pytania. Jaka jest średnia arytmetyczna liczba komputerów przypadających na województwo w 2019 r.? Wynik zaokrąglij do całości. Ćwiczenie 6 Podpunkt e) Na diagramie słupkowym przedstawiono dane dotyczące liczby komputerów użytkowanych w bibliotekach publicznych przypadających na każde województwo w 2019 r. Odpowiedz na pytania. W ilu województwach liczba komputerów użytkowanych w bibliotekach publicznych była wyższa niż średnia arytmetyczna? Ćwiczenie 7 Podpunkt a) W pudełku znajdują się spinacze biurowe: czerwone, zielone, niebieskie, fioletowe. Doświadczenie polega na losowaniu jednego spinacza z pudełka, zapisaniu jego koloru i ponownym włożeniu go do pudełka. Marek powtarzał doświadczenie 18 razy i otrzymał następujące wyniki: z, z, n, f, c, c, f, n, n, c, f, f, z, n, c, f, z, n. Oblicz częstość występowania spinacza czerwonego. Ćwiczenie 7 Podpunkt b) W pudełku znajdują się spinacze biurowe: czerwone, zielone, niebieskie, fioletowe. Doświadczenie polega na losowaniu jednego spinacza z pudełka, zapisaniu jego koloru i ponownym włożeniu go do pudełka. Marek powtarzał doświadczenie 18 razy i otrzymał następujące wyniki: z, z, n, f, c, c, f, n, n, c, f, f, z, n, c, f, z, n. Oblicz częstość występowania spinacza zielonego. Ćwiczenie 7 Podpunkt c) W pudełku znajdują się spinacze biurowe: czerwone, zielone, niebieskie, fioletowe. Doświadczenie polega na losowaniu jednego spinacza z pudełka, zapisaniu jego koloru i ponownym włożeniu go do pudełka. Marek powtarzał doświadczenie 18 razy i otrzymał następujące wyniki: z, z, n, f, c, c, f, n, n, c, f, f, z, n, c, f, z, n. Oblicz częstość występowania spinacza niebieskiego. Ćwiczenie 7 Podpunkt d) W pudełku znajdują się spinacze biurowe: czerwone, zielone, niebieskie, fioletowe. Doświadczenie polega na losowaniu jednego spinacza z pudełka, zapisaniu jego koloru i ponownym włożeniu go do pudełka. Marek powtarzał doświadczenie 18 razy i otrzymał następujące wyniki: z, z, n, f, c, c, f, n, n, c, f, f, z, n, c, f, z, n. Oblicz częstość występowania spinacza fioletowego. Ćwiczenie 8 Jaś i Staś rzucali piłką do kosza – każdy po 12 razy. Jaś trafił do kosza 5 razy, a Staś 2 razy więcej niż Jasio. Jaś wykonał jeszcze dodatkowo 3 rzuty, trafiając do kosza. Oblicz częstość trafień do kosza każdego z chłopców.