Lista zadań Strona 87

Strona 87
Zadanie 3. Podpunkt a) W pewnej szkole przeprowadzono ankietę dotyczącą koloru oczu. Losowo wybrano 20 uczniów i zapisano ich kolor oczu: B – brązowy, N – niebieski, Z – zielony i S – szary. Oto wyniki tego doświadczenia: B, B, N, N, Z, S, Z, N, S, S, N, N, B, B, Z, S, Z, S, N, N.Sporządź tabelę liczebności występowania poszczególnych kolorów oczu. Zadanie 3. Podpunkt b) W pewnej szkole przeprowadzono ankietę dotyczącą koloru oczu. Losowo wybrano 20 uczniów i zapisano ich kolor oczu: B – brązowy, N – niebieski, Z – zielony i S – szary. Oto wyniki tego doświadczenia: B, B, N, N, Z, S, Z, N, S, S, N, N, B, B, Z, S, Z, S, N, N.Sporządź tabelę częstości występowania poszczególnych kolorów oczu. Zadanie 4. Podpunkt a) W pudełku znajdują się kolorowe spinki do włosów: Z – złote, S – srebrne, B – brązowe. Marysia w ciągu kolejnych 15 dni losowo wyjmowała spinkę z pudełka i wieczorem odkładała ją z powrotem. Oto wyniki tego doświadczenia: Z, S, B, Z, Z, S, S, S, S, Z, S, B, B, B, B.Sporządź prostokątny diagram procentowy ilustrujący wyniki tego doświadczenia. Zadanie 4. Podpunkt b) W pudełku znajdują się kolorowe spinki do włosów: Z – złote, S – srebrne, B – brązowe. Marysia w ciągu kolejnych 15 dni losowo wyjmowała spinkę z pudełka i wieczorem odkładała ją z powrotem. Oto wyniki tego doświadczenia: Z, S, B, Z, Z, S, S, S, S, Z, S, B, B, B, B.Oblicz częstość występowania poszczególnych kolorów spinek. Zadanie 5. Podpunkt a) Rzuć 20 razy kostką sześcienną. Zapisz wyniki i sporządź: tabelę liczebności otrzymanych wyników, Zadanie 5. Podpunkt b) Rzuć 20 razy kostką sześcienną. Zapisz wyniki i sporządź: prostokątny diagram procentowy ilustrujący otrzymane wyniki. Zadanie 6. Podpunkt a) W urnie znajdują się trzy kule: biała, czerwona i niebieska. Losowano 20 razy po jednej kuli i po każdym losowaniu zwracano kulę do urny. Oto wyniki losowań: B, C, N, N, N, B, B, B, N, N, N, B, B, C, C, C, C, C, C, C.Sporządź tabelę liczebności wyników. Zadanie 6. Podpunkt b) W urnie znajdują się trzy kule: biała, czerwona i niebieska. Losowano 20 razy po jednej kuli i po każdym losowaniu zwracano kulę do urny. Oto wyniki losowań: B, C, N, N, N, B, B, B, N, N, N, B, B, C, C, C, C, C, C, C.Sporządź diagram procentowy kołowy ilustrujący wyniki tego doświadczenia. Zadanie 7. W szufladzie znajduje się 30 par skarpet w trzech kolorach: czarnym (C), granatowym (G) i szarym (S). Na diagramie przedstawiono, ile procent par skarpet występuje w poszczególnych kolorach. Na podstawie diagramu sporządź tabelę liczebności występowania poszczególnych kolorów skarpet. Zadanie 8. W ósmej klasie uczniowie założyli koszulki w czterech kolorach: B – białe, C – czerwone, Z – zielone lub N – niebieskie. Wyniki swoich obserwacji, dotyczących wybranych kolorów koszulek przedstawili w postaci diagramu. Na podstawie diagramu oblicz w procentach częstość występowania poszczególnych kolorów koszulek.