8 szkoły podstawowej
Matematyka
Matematyka 8
- Matematyka wokół nas 8
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z plusem 8
- Matematyka z plusem 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Matematyka 8
- Teraz egzamin ósmoklasisty. Repetytorium
- Matematyka z kluczem 8
- Matematyka z plusem 8
- Teraz egzamin ósmoklasisty. Repetytorium
Lista zadań Strona 154
Strona 154
- Strona 8
- Strona 9
- Strona 10
- Strona 11
- Strona 13
- Strona 14
- Strona 17
- Strona 18
- Strona 19
- Strona 21
- Strona 22
- Strona 23
- Strona 24
- Strona 25
- Strona 26
- Strona 27
- Strona 28
- Strona 29
- Strona 32
- Strona 33
- Strona 34
- Strona 35
- Strona 36
- Strona 37
- Strona 39
- Strona 40
- Strona 42
- Strona 43
- Strona 45
- Strona 46
- Strona 48
- Strona 49
- Strona 51
- Strona 52
- Strona 55
- Strona 56
- Strona 58
- Strona 60
- Strona 63
- Strona 64
- Strona 65
- Strona 68
- Strona 69
- Strona 70
- Strona 71
- Strona 72
- Strona 73
- Strona 74
- Strona 75
- Strona 76
- Strona 77
- Strona 78
- Strona 79
- Strona 80
- Strona 81
- Strona 82
- Strona 83
- Strona 84
- Strona 87
- Strona 88
- Strona 90
- Strona 91
- Strona 92
- Strona 94
- Strona 96
- Strona 97
- Strona 98
- Strona 100
- Strona 101
- Strona 102
- Strona 103
- Strona 104
- Strona 105
- Strona 108
- Strona 109
- Strona 110
- Strona 111
- Strona 112
- Strona 113
- Strona 114
- Strona 115
- Strona 116
- Strona 117
- Strona 118
- Strona 119
- Strona 120
- Strona 123
- Strona 124
- Strona 125
- Strona 126
- Strona 127
- Strona 128
- Strona 129
- Strona 130
- Strona 134
- Strona 135
- Strona 137
- Strona 138
- Strona 140
- Strona 141
- Strona 142
- Strona 143
- Strona 144
- Strona 145
- Strona 146
- Strona 149
- Strona 150
- Strona 151
- Strona 152
- Strona 153
- Strona 155
- Strona 157
- Strona 158
- Strona 159
- Strona 161
- Strona 162
- Strona 163
- Strona 164
- Strona 165
Zadanie 10. Podpunkt a)
Wykreśl konstrukcyjnie dwusieczne kątów w trójkącie ostrokątnym. Rysunki wykonaj w zeszycie. Co możesz powiedzieć o punkcie przecięcia się dwusiecznych?
Zadanie 10. Podpunkt b)
Wykreśl konstrukcyjnie dwusieczne kątów w trójkącie prostokątnym. Rysunki wykonaj w zeszycie. Co możesz powiedzieć o punkcie przecięcia się dwusiecznych?
Zadanie 10. Podpunkt c)
Wykreśl konstrukcyjnie dwusieczne kątów w trójkącie rozwartokątnym. Rysunki wykonaj w zeszycie. Co możesz powiedzieć o punkcie przecięcia się dwusiecznych?
Zadanie 11. Podpunkt a)
Określ położenie punktu przecięcia dwusiecznych kątów w trójkącie, w którym miary dwóch kątów są równe: 56˚, 34˚.
Zadanie 11. Podpunkt b)
Określ położenie punktu przecięcia dwusiecznych kątów w trójkącie, w którym miary dwóch kątów są równe: 75˚, 52˚.
Zadanie 11. Podpunkt c)
Określ położenie punktu przecięcia dwusiecznych kątów w trójkącie, w którym miary dwóch kątów są równe: 49˚, 37˚.
Zadanie 12.
Miara jednego z kątów przyległych jest o 28˚ większa od miary drugiego kąta. Oblicz w zeszycie miary tych kątów i je narysuj. Poprowadź ich dwusieczne.
Zadanie 5.
W środku okrągłego klombu ogrodnik chce posadzić krzak wysokopiennej róży. Zaproponuj sposób wyznaczenia środka klombu. Wykonaj w zeszycie odpowiedni rysunek.
Zadanie 6.
Narysuj w zeszycie odcinek AB. Skonstruuj okrąg, w którym odcinek AB jest średnicą.
Zadanie 7.
Przerysuj do zeszytu czworokąt KLMN i znajdź na obwodzie tego czworokąta punkty, które są położone bliżej punktu niż punktu .
Zadanie 8.
Skonstruuj w zeszycie kąt prosty, a następnie kąt o mierze 22,5˚
Zadanie 9. Podpunkt a)
W trójkącie równobocznym skonstruuj: symetralne boków. Rysunki wykonaj w zeszycie, co zauważasz?
Zadanie 9. Podpunkt b)
W trójkącie równobocznym skonstruuj: dwusieczne kątów. Rysunki wykonaj w zeszycie, co zauważasz?
Ćwiczenie sprawdzające 1.
Trzech gospodarzy korzysta ze studni, która znajduje się w takiej samej odległości od domu każdego z nich. Przerysuj rysunek do zeszytu i zaznacz, gdzie znajduje się ta studnia.
Ćwiczenie sprawdzające 2.
Skonstruuj w zeszycie trójkąt równoboczny ABC o boku 4 cm. Wykreśl symetralną boku AC i dwusieczną kąta BCA.
Ćwiczenie sprawdzające 3.
Narysuj w zeszycie dowolny czworokąt ABCD i skonstruuj dwusieczne jego kątów.